پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دیدار حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر با مدیران ثابت و راهنما و بانوان مبلغه

دیدار حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر با مدیران ثابت و راهنما و بانوان مبلغه

توصیه های سرپرست حجاج ایرانی به مدیران ثابت هتل ها

نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت در جلسه با مدیران ثابت هتل های مدینه منوره ضمن تبریک حلول سال جدید، تصمیماتی را که در سازمان برای رشد و تعالی حج و عمره و عتبات گرفته شده ، برای حضار تشریح کرد

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر گفت: الحمدلله همکاری بعثه و سازمان در حد عالی است و برنامه ریزی ها در عمره و عراق رو به بهبود است و امیدوارم با این همکاری و رابطه صمیمانه بین بعثه و سازمان و عمره سعادت بتوانیم کارها را با همدلی پیش ببریم . نکته مهم این است که ما همه اعضاء یک پیکر هستیم  و باید با یکدیگر موضوعات را حل نمائیم

سرپرست حجاج ایرانی افزود : مشکل بزرگ ما تخریب های اطراف حرم است که سال جاری به سختی هتل اجاره شد و با عنایت خدا قیمت در حج و عمره کاهش یافت و تخفیف های خوبی گرفته شد. بنای ما بر افزایش کیفیت بوده و هست ولی متأسفانه ثبت نام های طولانی مدت و تصمیمات تحمیلی، ما را با مشکل مواجه کرد. بنا داشتیم هر نفر یکبار مشرف شود. ثبت نام های زیاد به نام یک نفر نباشد ، اما از هم اکنون با این تعداد زائر ثبت نام شده اعزام آنها چندین سال طول می کشد،

حجت الاسلام قاضی عسکر در زمینه مسئولین فرهنگی هتل ها  و خدمات رسانی بهتر به زائرین گفت : تمام خدماتي كه سازمان و بعثه انجام مي دهند ، براي ارتقاء ديني- فرهنگي مردم كشورمان است و بايد بدانيم كه اين مسير خدمت بايد به كار فرهنگي ختم شود .  

 سرپرست حجاج ایرانی تمام این تلاش ها را برای ایجاد تحول اخلاقی و روحی زائر دانست و ادامه داد: اگر نتوانیم تأثیری در زائر بوجود بیاوریم کار ما مفید واقع نشده است. پس در این راستا همه باید تلاش کنیم


پیگیری مشکلات مورد نظر مدیران رهنما

در دیدار دیگری که مدیران راهنما با نماینده ولی فقیه در قصرالدخیل داشتند ، مشکلات مورد نظر مدیران راهنما مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 سرپرست حجاج ایرانی در این دیدار گفت : شما مدیران در کنار مسئولین هستید و بایستی با تعامل، مشکلات را حل کنیم. و ما نیز در سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری با بررسی راهکارهای عملی و اساسی سعی خواهیم کرد تا نواقص موجود به حداقل برسد.

وی در ادامه  به رعایت حقوق زائر ، رعایت حجاب زائرین و کارهای فرهنگی و همکاری بعثه مقام معظم رهبری و ستاد مطالبی را اشاره نمود.

در راستای این دیدار جهت بررسی مشکلات مطرح شده توسط مدیران راهنما ، علی اصغری مدیر عملیات عمره با اشاره به وضعیت مسکن در زمان کنونی راهکارهای پیشنهادی خود را برای اجاره هتلها در سال جاری و پیش بینی برای سال آینده بیان کرد. نحوه انتخاب مدیران ثابت در ایران ، آموزش مدیران ثابت و خانه داران، از جمله نکات مورد اشاره اصغری بود. در پایان جلسه حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر از مسئولین مربوطه خواست تا موضوعات مطرح شده را بصورت کاربردی در تهران طرح موضوع و پیگیری نمایند.

 

بانوان مبلغه اولویت ها را دریابند

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در ديدار با بانوان مبلغه در مدينه منوره گفت:‌ بنده از حضور بانوان مبلغه حمايت مي كنم و حضور آنان را در ميان زائران لازم ميدانم.

سرپرست حجاج ایرانی در اين ديدار افزود: بانوان مبلغه با توجه به شرايط روز خود را به تكنولوژي و ابزار روز دنيا مسلح كنند تا خدمت رساني بهتر و به روز تري داشته باشند. بانوان مبلغه بايد اولويت ها را دريابند و ومسائل را الويت بندي كنند تا به آنها بهتر رسيدگي كنند. درك اين اولويت ها و شناخت آنها مسير خدمت به زائران را هموار تر مي كند.

وي افزود: مسائل بانوان زائر و رسيدگي به آنها يكي از مهمترين دغدغه هاست كه بانوان مبلغه ميتوانند آن را مرتفع كنند.

روابط عمومی سازمان حج و زیارت  _ مدینه منوره

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.