پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

بندر بن محمد الحجار وزیر حج عربستان سعودی:عدم افزایش ظرفیت حج سال جاری اجرای برخی طرح های عمرانی

بندر بن محمد الحجار وزیر حج عربستان سعودی:عدم افزایش ظرفیت حج سال جاری اجرای برخی طرح های عمرانی
وزیر حج عربستان سعودی در پاسخ به نگرانی برخی شرکت‌های زیارتی داخلی عربستان تاکید کرد که ظرفیت حجاج خارجی افزایش نیافته است.

بندر بن محمد الحجار، وزیر حج عربستان سعودی، اخبار منتشر شده مبنی بر افزایش ظرفیت حجاج خارجی را رد کرد و دلیل عدم افزایش ظرفیت را اجرای برخی طرح‌های عمرانی در مکه و اماکن زیارتی از جمله؛ «منی»، «مزدلفة» و «عرفات» اعلام کرد.

وی افزود: به همین دلیل به همان ظرفیت‌های سابق برای حجاج خارجی بسنده شده و افزایشی روی نداده است.

وزیر حج عربستان سعودی این اظهارات را در دیدار با برخی صاحبان شرکت‌های داخلی عربستان که درباره افزایش تعداد حجاج خارجی در قبال حجاج داخلی ابراز نگرانی می‌کردند، عنوان کرد. زیرا این افراد معتقدند که این افزایش ظرفیت به منافع تجاری آنها در موسم حج آسیب وارد خواهد کرد.

حجار در ادامه از موافقت دولت سعودی با تاسیس یک شورای هماهنگی برای حجاج داخل کشور برای بررسی مشکلات و موانع فراروی شرکت‌ها و نهادهای مربوط به حجاج داخلی خبر داد.

بر اساس این گزارش، یکی از مشکلات اساسی برای حجاج داخلی عربستان سعودی، افزایش هزینه‌های ادای مناسک حج برای آنها است و این مشکلی است که سعودی‌ها چندسالی است نسبت به آن اعتراض دارند. اما حجار تنها گفت که وزارت حج مخالف افزایش این هزینه ها است اما در عین حال درباره تعهدات دولت در قبال این موضوع چیزی نگفت.
مدیر ارشد امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.