پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت :

اعزام بیش از 58 هزار عمره گزار ایرانی به سرزمین وحی در ایام نوروز

اعزام بیش از 58 هزار عمره گزار ایرانی به سرزمین وحی در ایام نوروز
مدیرکل برنامه ریزی و پذیرش سازمان حج و زیارت از اعزام بیش از 58 هزار عمره گزار ایرانی به سرزمین وحی در ایام نوروزخبر داد.

«حسن سرخوش» صبح امروز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت گفت : با هماهنگی‌های صورت گرفته و با همکاری خوب کنسولگری های عربستان در تهران و مشهد برای صدور ویزای عمره در ایام پایانی سال گذشته، تعداد ویزای ذخیره برای عمره افزایش یافت و بدین ترتیب با توجه به تعطیلی ایام نوروز  ، مشکلی در تأمین ویزای عمره گزاران وجود نداشت.

وی افزود: عملیات اعزام زائران در ایام نوروز به سرزمین وحی همچون ایام عادی سال روان بود و در فاصله زمانی 24 اسفند 92 تا هفتم فروردین ماه 93 که اعزام های نوروزی عمره را شامل می شود، 58400 نفر از هموطنان به سرزمین وحی اعزام شدند.

مدیرکل برنامه ریزی و پذیرش سازمان حج و زیارت ادامه داد: در عملیات عمره جاری 11 پرواز عمره گزاران ایرانی به دلیل شرایط نامساعد جوی لغو شده بود که با برنامه ریزی های صورت گرفته، تمام زائران پروازهای لغو شده با پروازهای جایگزین به عمره مفرده اعزام شدند.

وی با بیان اینکه ظرفیت کاروان های حج 93 در سراسر کشور تکمیل شده، ادامه داد: زائران ثبت نام شده در کاروان ها ، قسط دوم هزینه سفر حج را هفته اول اردیبهشت ماه سالجاری پرداخت می نمایند.

اعزام عمره گزاران ایرانی به سرزمین وحی از 26 آذرماه سال گذشته آغاز و تا پنجم تیرماه سالجاری ادامه خواهد داشت.

در عملیات عمره جاری با برنامه ریزی های صورت گرفته با افزایش 68 درصدی تعداد زائران نسبت به عمره گذشته، 830 هزار نفر از عمره گزاران ایرانی به سرزمین وحی اعزام می شوند.

نام نویسی متقاضیان حج تمتع در کاروان ها از بهمن ماه سال 92 آغاز شده و در حج سالجاری همچون سال گذشته 64 هزار زائر ایرانی به حج تمتع مشرف خواهند شد.

شایان ذکر است برای اولین بار زائران حج تمتع هزینه سفر را در دوقسط پرداخت می کنند که این اقدام، رضایت متقاضیان این سفر معنوی را در پی داشته است.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.