پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مهندس اوحدی در جمع کارگزاران زیارتی استان البرز خبر داد:

تشکیل کارگروه برای تعیین راهکار تحقق شعار نوروزی رهبر انقلاب در حوزه حج و زیارت

تشکیل کارگروه برای تعیین راهکار تحقق شعار نوروزی رهبر انقلاب در حوزه حج و زیارت
رئیس سازمان حج و زیارت : در نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری چهار کلید واژه اقتصاد، فرهنگ ، عزم ملی و رویکرد جهادی نهفته است که به همین منظور در مجموعه حج و زیارت کارگروه ویژه ای تشکیل شده تا خارج از فضای تبلیغاتی به بحث عمیق تحقق شعار مقام معظم رهبری پرداخته شود و سیاست ها و راهکارهایی در این خصوص تدوین شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت از استان البرز مهندس اوحدی به همراه معاونین و جمعی از مدیران سازمان حج و زیارت به منظور بازدید از دفتر حج و زیارت استان البرز و نحوه خدمات رسانی  به زائران صبح امروز چهارشنبه راهی این استان شد.

مهندس اوحدی و  هیأت همراه در بدو ورود به همراه سید مرتضی حسینی مدیر حج و زیارت استان البرز،کارکنان و جمعی از کارگزاران زیارتی استان بر مزار شهدای گمنام استان حاضر شدند و ضمن قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهدای این استان را گرامی داشت.

گفتنی است رییس سازمان حج و زیارت در ابتدای این سفر با امام جمعه کرج دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید "محمد مهدی حسینی همدانی"  امام جمعه کرج در این دیدار ضمن تآکید بر راه اندازی پروازهای حج، عمره و عتبات از فرودگاه پیام کرج، ساخت مرکز علمی کاربردی حج و زیارت استان البرز در زمین اهدایی 10 هکتاری را خواستار شد.

مهندی اوحدی در این دیدار مدیریت جهادی را که مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جدید برآن تاکید داشت را همان حضور میدانی مدیران در عرصه های مختلف فعالیتشان در سطح ادارات و استانهای مختلف برشمرد.

وی اظهار داشت: سازمان حج و زیارت حوزه ای معنوی و اقتصادی است و حضور میدانی و مردمی در بین مجموعه دست اندرکاران حج و زیارت می تواند یکی از راهکارهای تحقق شعار رهبری در مجموعه حج و زیارت باشد .

وی با بیان اینکه با حضور میدانی در درون مجموعه در نظر داریم تا در کوتاهترین زمان مشکلات این بخش را حل کنیم، گفت: یکی از اقدامات موثر در سازمان حج و زیارت افزایش  ظرفیت اعزام در عمره جاری بود که با افزایش 68 درصدی ظرفیت اعزام از 495 هزار نفر در سال گذشته به 830 هزار نفر در عمره جاری رسیده است.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین افزایش 40 درصدی زایرین عتبات عالیات در نوروز امسال را از دیگر اقدامات جهادی در این حوزه برشمرد و افزود: همچنین در سفرهای عتبات عالیات در شش ماهه دوم 92 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، 50 درصد افزایش سفر داشته ایم.

وی کاهش 6/15 درصدی هزینه سفرهای عمره 93-92 را از دیگر اقدامات مدیریتی این سازمان دانست و اظهار داشت: با اقدامات مدیریتی و صرفه جویی های صورت گرفته هزینه هر زائر حدود 450 هزار تومان کاهش یافته که با احتساب 830 هزار زائر اعزامی به عمره جاری ، در مجموع 400 میلیارد تومان در هزینه عمره صرفه جویی شده است.

رییس سازمان حج و زیارت و همراهان در ادامه سفرشان از کارگاه ساخت حرم حبیب ابن مظاهر بازدید کردند.

مهندس اوحدی در حاشیه این دیدارها در جمع کارگزاران زیارتی استان البرز حضور یافت و گفت: سال جدید را مقام معظم رهبری بعنوان سال اقتصاد و فرهنگ؛ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کردند که در این نامگذاری چهار کلید واژه مهم اقتصاد، فرهنگ، عزم ملی و رویکرد جهادی نهفته است.

وی افزود: به همین منظور در مجموعه حج و زیارت کارگروه ویژه ای تشکیل شد تا خارج از فضای تبلیغاتی به بحث عمیق تحقق شعار مقام معظم رهبری پرداخته شود و در جهت این امر سیاست ها و راهکارهایی در این کارگروه تعریف شد.

در ادامه سفررئیس سازمان حج و زیارت با  حجه الاسلام حسینی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه کرج دیدار و گفتگو کرد.

مهندس اوحدی در ادامه سفر با مهندس طاهری استاندار البرز نیز دیدار و گفتگو کردند.

مهندس طاهری در این دیدار ضمن عرض خیر مقدم و تبریک سال نو و فرارسیدن بهار طبیعت ، سفر رئیس سازمان حج و زیارت به استان البرز را منشا خیر و برکت دانست و گفت: انتخاب این استان به عنوان اولین سفر استانی در سال فرهنگ و اقتصاد ، باعث افتخار و مباهات استان البرز است .

استاندار البرز اظهار کرد: اقدامات شایسته و مثمر ثمر جناب آقای اوحدی و همکاران محترمشان در سازمان حج و زیارت موجب رضایت هر چه بیشتر زائران را فراهم آورده است.

اوحدی نیز در این دیدار ضمن تبریک متقابل فرارسیدن سال نو به ارائه توضیحات مختصری در خصوص روند انجام امور مربوط به حج و عمره اکتفا نمود و گفت: در عمره جاری اولین بار بعد از30 سال زائران در اربعین در مدینه منوره حضور یافته و موفق به زیارت ائمه اطهار شدند.

وی همچنین در خصوص افزایش ظرفیت عمره مفرده برای هر چه زودتر اعزام کردن کسانی که در نوبت زیارت هستند گفت: در عمره جاری ظرفیت اعزام حدود 68 درصد نسبت به عمره گذشته افزایش داشته که با این تدبیر انشاءالله اعزامهای عمره جاری به 830 هزار نفر خواهد رسید.

در ادامه سفر ریاست سازمان حج و زیارت به استان البرز وی در همایشی که در سالن اجتماعات مدیریت حج و زیارت استان برگزار شد شرکت کرد و با کارگزاران زیارتی،مدیران کاروان های استان  دیدار و گفتگو نمودند.

در این همایش که  حجت الاسلام و المسلمین روحی نماینده محترم بعثه مقام معظم رهبری و شورای نگهبان در استان البرز، حجت الاسلام و المسلمین رزاقی و مسئولین ارشد استانی و جمع کثیری از مدیران شرکتهای زیارتی و کارگزاران استان حضور داشتند،پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران سید مرتضی حسینی مدیر حج و زیارت استان البرز ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص عملکرد حوزه مدیریت خویش ، گزارشی در خصوص تعداد زائران حج، عمره و عتبات این استان داد و گفت: به حمدا.. ظرفیت عمره و عتبات این استان نسبت به سال گذشته افزایش داشته و از برنامه ریزی مناسب سازمان حج و زیارت در اعلام مرحله ای عمره و همچنین تقسیط مبلغ واریز حج که موجب رضایت زائرین بود تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه همایش آقای گلوند از آزادگان سرافراز ،مدیران حج و مدیران دفاتر خدمات زیارتی استان البرز به نمایندگی از مدیران و شرکتهای زیارتی به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مجموعه حج و زیارت خصوصاً ریاست سازمان بیان داشت: در عمره جاری الحمدا.. تاکنون با زحمات عزیزان حج و زیارت و عمره سعادت تمامی ویزاهای زائران به موقع صادر شده و همچنین با دریافت هزینه حج ئر دوقسط موجبات رضایتمندی زاوئران این سفر معنوی فراهم شده است.

در ادامه این همایش، رئیس سازمان حج به سخنرانی پرداخت و با  بیان جمله معروف حاج آقای ابوترابی که (پاک باش و خدمتگزار) از تمامی کارگزاران و خدمتگزاران عرصه حج و زیارت خواست که از این فرصتی که خداوند به آنها جهت خدمتگزاری به ائمه اطهار (ع) عطا کرده است نهایت استفاده را ببرند.

وی در ادامه از سرمایه گذاری در بخش مسکن در کشورهای عراق و عربستان خبر دادند و گفتند: با سرمایه گذاری خوبی که در شهر مدینه انجام شده ان شاا.. ما در سالهای بعد با مشکل مسکن مواجه نبوده و می توانیم با شرکتهایی که در بخش اجاره مسکن هستند رقابت کنیم و این، هم در بحث قیمت سفر زیارتی و هم در کیفیت هتلها اثر مثبتی خواهد داشت.

مهندس اوحدی با بیان این نکته که خدمات ارائه شده در عراق به زائران ، همشأن آنان نیست، گفت: با تأسیس «شرکت توسعه و عمران امید زائر» در راستای توسعه زیرساختهای خدمات به زائران بویژه در عتبات عالیات گام خواهیم برداشت.

در انتهای همایش آقای فرهمند مدیرعامل موسسه فرهنگی عمره سعادت توضیحاتی در خصوص خدمات قابل ارائه در عربستان مانند حمل و نقل و مسکن و کیفیت آنان پرداخت و گفت: با توجه به کمبود نیرو و راننده که به دلیل محدودییهای کشور عربستان ایجاد شده سعی کرده ایم خدمات به نحو مطلوب و احسن انجام گیرد و خدای ناکرده زائری با کمبود مواجه نشود.

همایش با پرسش از طرف کارگزاران و شرکتهای زیارتی و پاسخ از طرف مدیرعامل عمره سعادت به پایان رسید.

در ادامه و پس از پایان این همایش مهندس اوحدی و هیأت همراه در معیت مدیر حج و زیارت استان و اعضای شورای شهر کرج از فرودگان بین المللی پیام بازدید بعمل آورده و این موقعیت را بستر مناسبی جهت ایجاد امکانات رفاهی زائرین استان البرز و استانهای همجوار دانست.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.