پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

توصیه ای در خصوص میزان ارز مسافرتی زائران خانه خدا

توصیه ای در خصوص میزان ارز مسافرتی زائران خانه خدا
بر اساس گزارش های واصله برای برخی از زایرین به هنگام بازگشت به ایران مشکلاتی در خصوص به همراه داشتن ارز بیش از مقدار مجاز به وجود آمده است .
به گزارش خبرنگار اعزامی سازمان حج و زیارت به مکه مکرمه ،  سفیر ایران در عربستان با استناد به بیانیه وزارت امور خارجه عربستان سعودی اذعان داشت میزان ارز مسافرتی تعریف شده فی ما بین کشورهای ایران و عربستان محدود می باشد.
سید محمد جواد رسولی سفیر ایران در عربستان گفت: کلیه  ایرانیان(اعم از زایر و غیر زایر) می بایست تمامی توافقات صورت گرفته را رعایت نمایند.
وی افزود: این مقررات شامل تمامی مرزهای آبی، خاکی و هوایی می شود، لذا کلیه زائرانیکه قصد ورود و یا خروج از عربستان را دارند می بایست وفق چارچوب فوق عمل نمایند و در غیر این صورت ممکن است تبعاتی برای ایشان داشته باشد.
سفیر ایران در عربستان ادامه داد : این چارچوب توسط وزارت امور خارجه عربستان در تاریخ چهاردهم شهریور ماه سال گذشته به تمامی گمرکات عربستان ابلاغ و اجرایی شده است.
وی از کلیه زایرین با تاکید درخواست نمود مبلغی بیش از 5000 دلار یا معادل آن از سایر ارزها به همراه نداشته باشند. بنابر این اگر ضریب تسعیر دلار به ریال سعودی را معادل  75 / 3 فرض نماییم اگر زایری مبلغی بیش از هیجده هزار و هفتصد و پنجاه ریال سعودی به همراه داشته باشد بنا بر توافق صورت گرفته برای خروج از کشور عربستان با مشکل مواجه می شود.
خبرنگار سازمان حج امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.