پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

برگزاری اولین همایش سال 93 زائرین عمره خراسان جنوبی+گزارش تصویری

برگزاری اولین همایش سال 93 زائرین عمره خراسان جنوبی+گزارش تصویری

اولین همایش سال 93 زائرین عمره خراسان جنوبی با حضور بیش از 2000 نفر از زائرین اعزامی مرحله دوم عمره 93-92 در محل سالن ورزشی شهیدین قاسمی برگزار گردید.

ابوالفضل نوفرستی مدیر حج وزیارت استان خراسان جنوبی ضمن تبریک سال جدید که مزین بنام اقتصاد و فرهنگ باعزم ملی و مدیریت جهادیست ، از خداوند متعال طلب توشه عمر برای سفر زائرین نموده و ادامه داد سازمان حج وزیارت و کارگزاران زیارتی ، زائرین را ولی نعمتان خود می دانند . ایشان خراسان جنوبی را از استانهای زائرخیز برشمرد که زبان زد تمام کشور است.

در ادامه وی به بیان مسایل اجرایی سفر و باید نبایدهایی که زائرین لازم است در طول سفر مورد توجه قرار دهند پرداخت و باتوجه به اهمیت رعایت مقررات کشور عربستان بیان داشت ورود به کشور بیگانه مستلزم رعایت قوانین آن کشور می باشد بویژه زمانی که دشمنان مشترک دو کشور مسلمان ازگذشته سعی در ایجاد و اختلاف و تنش در بین دو کشور داشته باشند

نوفرستی افزود: زائرین در این سفر زیارتی باید به دنبال چیزی بگردند که در هیچ جای جهان پیدا نمی شود و آن نگاه به کعبه ، زیارت خانه خدا و ائمه اطهار بقیع (ع) می باشد. وی زائرین را سفیران انقلاب اسلامی به دکشورهای زیارتی دانست که باید در رفتار و کردار خود در آنجا دقت زیادی داشته باشند.

مدیر حج وزیارت استان خراسان جنوبی با اشاره به پیشرفت ها وموفقیت هایی که مانند درخشش خورشید امروز ایران در زمینه های مختلف بدست آورده گفت:عزت و اقتدار امروز جامعه ما مرهون خون شهداست و دعاکنیم که شرمنده آنان نباشیم.

ایشان ضمن گرامیداشت پانزدهمین سالگرد شهادت امیرسپهبد شهید صیادشیرازی گفت  در پیروزی هشت سال دفاع مقدس ،  نقش برجسته و مهمی داشته اند وباید برای برگزاری برنامه های باشکوه تر آن را محور برنامه ها قرار دهیم.

وی به زائرین توصیه نمود: باتوجه به نامگذاری امسال به سال اقتصاد و فرهنگ باعزم ملی و مدیریت جهادی و باتوجه به رشد بالای قیمت اجناس در کشورهای دیگر از خریدهای غیر ضروری پرهیز نمایند.

نوفرستی مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی در پایان سخنان خود با آرزوی قبولی حج زائرین از اعزام زائرین از ایستگاه پروازی بیرجند خبر داد و اشاره نمود این اعزامها به فاصله هر 5 روز با انجام یک پرواز به ظرفیت 240 نفر تا تیرماه 92 ادامه خواهد داشت و در این مرحله تعداد 8622نفر از معتمرین به عمره مفرده مشرف می شوند.

جلسه با بیان توصیه های لازم توسط رئیس پلیس فرودگاه بیرجند به زائرین ادامه داشت. سپس حجت الاسلام والمسلمین اوحدی مسئول دفتربعثه مقام معظم رهبری درامورحج وزیارت استان خراسان جنوبی به ایراد سخنرانی در جمع زائرین و اجرای نمادین مناسک پرداخت. ایشان بیان داشت امروز و در هفته وحدت برادران اهل تشیع و تسنن دور هم گرد آمده اند. بزرگترین درسی  که عمره به ما میدهد اینست که زائرین گردخانه خدا می چرخندوبا وحدت کلمه اشعار اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله سرمی دهند وی با اشاره به اینکه محور زندگی باید خدا باشد عنوان داشت: زائرین نیز باید پیامبر اکرم (ص) را بعنوان اسوه در زندگی خود قرار دهند.

مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت خراسان جنوبی در پایان سخنان خود از زحمات و تلاشهای مدیر حج وزیارت استان و دست اندرکاران در انجام این همایش تشکر و قدردانی کرده و به اجرای آموزش مناسک عمره برای زائرین پرداخت.

 

 

                                                                                      روابط عمومی حج وزیارت خراسان جنوبی

محمد نجفی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.