پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آتش‌سوزي هتلي در مكه،ارتباطي به اقامتگاه ايرانيان ندارد

آتش‌سوزي هتلي در مكه،ارتباطي به اقامتگاه ايرانيان ندارد

بازتاب آتش‌سوزي صبح امروز هتلي در مكه مكرمه در رسانه‌هاي كشورمان، هموطنان ما را نسبت به سلامت زائرانشان نگران كرده است؛ اما اين هتل، محل اقامت زائران چند مليتي بوده و ارتباطي به ايرانيان ندارد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني حج از مكه مكرمه، نامعلوم بودن نام هتلي كه بامداد امروز طعمه حريق شد، موجب نگراني و تماس مكرر اقوام زائران با آنان شده است. اخبار گسترده‌اي كه در رسانه‌هاي عربي از جمله عربستان سعودي و كويت در اين باره منتشر شد و در چند خبرگزاري و سايت ايراني بازتاب يافت، به اين نگراني دامن زده است.

بر اساس اطلاع خبرنگار ما، اين هتل كه در محله «مسفله» مكه واقع شده است، جوهره المسفله نام دارد و 14 طبقه است. اين هتل در خيابان ابراهيم خليل و در نزديكي مسجدالحرام قرار دارد، اما به محل اقامت ايرانيان ارتباطي ندارد.

در اين حادثه كه بامداد امروز رخ داد، فقط 2 تن از زائران دچار خفگي شدند و به وسيله نيروهاي دفاع مدني مكه مكرمه به مراكز درماني انتقال يافتند.

اواخر هفته گذشته نيز، بخشي از يك هتل در حال تخريب در مدينه فرو ريخت كه جز خسارات مالي، آسيب ديگري در پي نداشت.

پيش از اينها بخشي از زائران ايراني در هتل‌هاي ممتاز خيابان ابراهيم خليل در مكه مكرمه اسكان داده مي‌شدند، اما در دوره جاري، بيش‌تر زائران كشورمان در منطقه عزيزيه، قشله، اجياد، معابده و طريق طائف اقامت دارند و هيچ زائر ايراني در اين هتل اقامت نداشته اند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.