پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آشپزخانه زائران ايراني در نجف اشرف صنعتي مي‌شود

آشپزخانه زائران ايراني در نجف اشرف صنعتي مي‌شود

آشپزخانه نيمه صنعتي مدينه در شهر نجف اشرف كه به صورت نيمه صنعتي مشغول طبخ غذاي زائران ايراني است، با خريد سيصد ميليون تومان تجهيزات پيشرفته، كاملا صنعتي مي‌شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلی، آشپزخانه نيمه صنعتي مدينه در شهر نجف اشرف با ۴۰ نفر پرسنل، روزانه به طور متوسط غذاي ۹ هزار زائر ايراني را در دو وعده ناهار و شام طبخ مي‌كند كه البته اين تعداد در ايام‌هاي مناسبتي متفاوت است.

وقتي از نيمه صنعتي سخن گفته مي‌شود به اين معنا است كه نقش انسان و ماشين در دو بار مساوي صورت مي‌گيرد و بخشي از فعاليت‌ها توسط انسان و بخش ديگر را ماشين به عنوان يك ابزار مكانيكي و الكترونيكي به انجام مي‌رساند.

مسؤول تغذيه ستاد عمليات شمسا در نجف اشرف، گفت: اگرچه روش طبخ غذا در آشپزخانه‌هاي ايران را نسبت به آشپزخانه‌هاي مدرن جهان متفاوت مي‌داند اما معتقد است كه آشپزهاي ايراني سالم‌ترين غذا را طبخ مي‌كنند و به زائران اطمينان مي‌دهد كه نسبت به نوع غذاها هيچ نگراني نداشته باشند.

آشپزخانه مدينه شهر نجف اشرف كه به گفته محمداسماعيل كياني در مساحت ۶۰۰ متر مربع و در سه طبقه در شارع مدينه اين شهر مقدس واقع شده، در روزهاي نه چندان دور با خريد ۳۰۰ ميليون تومان تجهيزات كه از شركت نوژن تهران صورت گرفته است، كاملا صنعتي مي‌شود.

گزارش‌ها حكايت دارد كه آشپزخانه مدينه نجف اشرف نسبت به دو سال پيش صد درصد پيشرفت كرده است و مسؤولان امر اميدوار هستند كه در سالهاي آينده و با تجهيز و ساخت آشپزخانه‌هاي مدرن در اين شهر مقدس و نيز كربلاي معلا، شاهد طبخ غذاي حلال و سالم با متد روز دنيا براي زائران باشند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.