پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آغازعملیات تامین مسکن حجاج ایرانی در موسم تمتع

آغازعملیات تامین مسکن حجاج ایرانی در موسم تمتع

همه ساله با نزدیک شدن به موسم تمتع کشور عربستان درصدد انجام هماهنگی های لازم در خصوص برگزاری هر چه بهتر و هماهنگ تر مراسم حج تمتع است و در این راستا وزارت حج عربستان از کلیه کشورهای اسلامی جهت انعقاد قراردادهای مسکن در حج سال جاری دعوت نموده است.
به گزارش خبرنگار حج نیوز در مکه مکرمه دکتر طلال بن صالح بکر قطب که هم اکنون مسئول موسسه مطوفی حجاج ایران است از دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان نیز درخواست نموده تا جهت هماهنگی های لازم کارگروه تامین مسکن را تشکیل و اقدام لازم را مبذول نمایند.
وی افزوده است که این هماهنگی بر اساس موافقت قبلی می بایست تا قبل از ماه شوال سال جاری ایجاد شده و کارگروه تخصصی اجاره مسکن نیز تشکیل و قراردادهای تامین مسکن زائرین در ایام تمتع باید در اسرع وقت نهایی شود.
گفتنی است کارگروه مذکور هم اکنون در حال بررسی هتل های مختلف است و بر اساس نیازسنجی صورت پذیرفته هتل های مورد نیاز اجاره خواهند شد. لازم به توضیح است این کارگروه می بایست ضمن بررسی اجمالی از آخرین وضعیت هتل ها در مکه مکرمه و مدینه منوره، وضعیت فعالیت و ارایه خدمات هتل های سعودی را در سالهای گذشته ارزیابی نمایند.
  در تامین مسکن مواردی مانند امکانات و میزان خدماتی که هتل های سعودی  برای زایرین ایرانی قادر هستند تامین بنمایند، دسترسی هتل به مسیرهای اصلی و حرم، موقعیت مناسب جهت نقل حجاج در ایام تشریق و ... مورد توجه قرار می گیرد .
بر اساس بررسی های به عمل آمده کارگروه ایرانی در اردیبهشت ماه سال جاری برای انعقاد قراردادهای مسکن و انجام هماهنگی های مربوطه به عربستان سعودی عزیمت خواهند نمود.
خبرنگار سازمان حج امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.