پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آغاز اعزام دانشجويان مجرد به سرزمين وحي

آغاز اعزام دانشجويان مجرد به سرزمين وحي

نماينده ستاد عمره دانشجويي در مدينه با ارئه آماري از ورود و خروج كاروان‌هاي اساتيد و دانشجويان متاهل اعلام كرد: هم‌اكنون اعزام كاروان‌هاي دانشجويان مجرد به سرزمين وحي آغاز شده است.

به گزارش  پايگاه اطلاع رساني حج از مدينه منوره، در ابتداي اين جلسه حاج علي اكبري نماينده ستاد عمره دانشجويي در مدينه با ارئه آماري از ورود و خروج كاروان‌هاي اساتيد و دانشجويان متاهل اعلام كرد : هم‌اكنون اعزام كاروان‌هاي دانشجويان مجرد به سرزمين وحي آغاز شده است و براي اين دسته از دانشجويان برنامه‌هاي فرهنگي مختلفي را برگزار خواهيم كرد.

وي افزود: در اين سفر معنوي بعثه مقام معظم رهبري برنامه‌هاي ويژه اي را براي دانشجويان تدارك ديده است و خوشبختانه در اين سفر دانشجويان به مكان هايي از مدينه سفر مي‌كنند كه تا كنون كسي نرفته است و هيچ زائر ديگري نمي‌تواند از اين مكان‌ها ديدن كند.

همچنين در ادامه اين جلسه حجت الاسلام والمسلمين قمي نماينده مجلس خبرگان رهبري با اشاره به دونوع ديدگاه در سفر عمره گفت: برخي‌ها عمره جزيره اي دارند به اين معني كه اين سفر معنوي ماننده جزيره اي در عمرشان مي‌ماند. ده روز يا پانزده روز يك تجربه اي بدست مي‌آورند و فضاي ديگر را براي سفر انتخاب مي‌كنند. اين عمره جزيره اي به گذشته و به آينده شان ارتباطي ندارد. البته اين دسته نيز دست خالي باز نخواهند گشت.

وي افزود: در مقابل عمره ديگري داريم به نام عمره زندگي يا عمره معنوي. اين عمره فقط محدود به يك دوره محدود چند روزه نيست بلكه اثرات آن در كل زندگي او جريان دارد. اين عمره يك تحول تكويني است و وجود انسان را مورد تحول قرار مي‌دهد واينجاست كه ديگر به گذشته و آينده انسان مربط است و انسان را به حركت وا مي‌دارد و اين حركت به واسطه عمره معنوي ادامه خواهد داشت تا انسان با مانعي به نام گناه برخورد نكند.

معاون ارتباطات بين الملل دفتر مقام معظم رهبري در ادامه اظهار داشت: خيال نكنيم كه فقط آنچه در آزمايشگاه‌ها مورد آزمايش قرار مي‌گيرد و ديده مي‌شود واقعيت‌هاست. گمان نكنيم كه هستي اينقدر تنگ است كه تنها در اين محدوديت‌ها و محسوسات خلاصه مي‌شود بلكه واقعيت‌هاي ديگري نيز در دنيا به عنوان رمزهاي پنهان وجود دارد.

وي ادامه داد: هستي پيغام‌هاي فراواني دارد و اگر اين پيغام‌ها را كسي گرفت و دريافت كرد عمره معنوي را خواهد فهميد.

در ادامه اين مراسم آقاي پناهي مداح اهل بيت (ع) به ذكر مصيبت پرداخت و در پايان هديه اي به رسم يادبود از طرف بعثه مقام معظم رهبري به دانشگاهيان اهداء شد. 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.