پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با حضور نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت برگزار شد:

نشست كارشناسي تحقق اقتصاد مقاومتي در حوزه حج

نشست كارشناسي تحقق اقتصاد مقاومتي در حوزه حج

نخستين نشست كارشناسي تحقق اقتصاد مقاومتي در حوزه حج و زيارت با حضور شماري از انديشمندان و كارشناسان اقتصادي حوزه و دانشگاه و با سخنراني نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني در پژوهشكده حج و زيارت قم برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، نخستين نشست كارشناسي تحقق اقتصاد مقاومتي در حوزه حج و زيارت با حضور شماري از انديشمندان و كارشناسان اقتصادي حوزه و دانشگاه و با حضور حجت الاسلام و المسلمين سيد علي قاضي عسكر نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني در پژوهشكده حج و زيارت قم برگزار شد.

نماينده ولي فقيه در اين نشست با تاكيد بر لزوم اجرايي شدن سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي در حوزه حج و زيارت بيان داشت: بسياري از مواردي كه رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي به عنوان سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي ابلاغ فرموده اند در سفرهاي زيارتي حج، عمره و عتبات مصداق داشته و قابل تحقق است از اين رو، ضرورت دارد هرچه سريعتر با بهره گيري از كارشناسان خبره حوزه و دانشگاه مصاديق سياست‌هاي ابلاغي دقيقا مشخص و براي اجرايي كردن آن اقدامات لازم به عمل آيد.

بنابراين گزارش، در اين جلسه مواردي همچون؛ افزايش صادرات و استفاده از محصولات ايراني جهت تقويت توليد ملي، مشاركت آحاد جامعه در فعاليت‌هاي اقتصادي مرتبط، تقويت رقابت پذيري، شناسايي توانمندي‌هاي اقتصاد ملي و استاني و استفاده از ظرفيت‌هاي سازمان‌هاي بين المللي همانند بانك توسعه اسلامي مطرح شد.

در بخشي از اين نشست نيز به مباحثي همچون؛ اصلاح نظام مالي، افزايش ارزش افزوده با مديريت سپرده گذاري‌هيا زائران، ساماندهي سوغات و مديريت مصرف، شفاف سازي نظام قيمت گذاري حج و توانمند سازي نيروهاي اجرايي از طريق ارتقاء آموزش خلاقيت و تجربه اختصاص يافت.

در پايان مقرر شد، در اولين فرصت مصاديق، راهكارها و راهبردها و نيز سرفصل‌ها و زير مجموعه موضوعات تكميل و در همايش وسيع‌تري مورد بحث و كنكاش قرار گرفته و براي اجرا آماده شود.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.