پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

توصیه های مهم وزارت حج عربستان سعودی در خصوص رمی جمرات در حج تمتع سال جاری

توصیه های مهم وزارت حج عربستان سعودی در خصوص رمی جمرات در حج تمتع  سال جاری
وزارت حج عربستان در بیانیه ای خواستار رعایت دستورالعمل های آن وزارتخانه مبنی بر نحوه استفاده حجاج از جمرات در موسم حج تمتع شده است.
به گزارش خبرنگار حج نیوز در مکه مکرمه وزارت حج عربستان از کلیه کشورهای اسلامی خواست تا در زمان رمی جمرات تمامی مقررات و دستورالعمل های صادره را رعایت نمایند. گفتنی است هشت سال پیش طی حادثه ای که بر روی پل جمرات رخ داد بیش از سیصد تن از حجاج دار فانی را وداع گفتند. لذا از آن سال وزارت حج عربستان سعودی برای حفظ سلامتی زایرین مخصوصا بر روی پل جمرات بسیار حساس است.
با توجه به مراتب فوق وزارت حج عربستان اعلام نموده است حجاج بیت اله الحرام می بایست نحوه عبور از روی پل های جمرات را براساس دستورالعمل ابلاغی تنظیم نمایند و برنامه های مورد نظر را رعایت نمایند
وزارت حج عربستان سعودی از موسسه مطوفی ایران درخواست نمود که زایرین در زمان رمی جمرات فاصله خود را تا هر یک از ستون ها حفظ نمایند.
لذا بر اساس مطالب مذکور از زایرین حج تمتع چنین انتظار می رود که در زمان تفویج در مشاعر مقدسه تمامی دستور العمل  های ابلاغی سازمان حج و زیارت را که توسط مدیران کاروان های حج به آنها اعلام خواهدگردید ، به درستی اجرا نموده تا انشالله بدون بروزهیچ گونه مشکلی در این زمینه بتوانیم حج سال جاری را به خوبی به سرانجام برسانیم.
خبرنگار سازمان حج امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.