پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دکتر موسوی دردیدار با رییس بانک توسعه اسلامی در شهر جده :

با وجود سرمایه های کشورهای اسلامی نباید شاهد گسترش پدیده فقر در برخی از این کشورهاباشیم

با وجود سرمایه های کشورهای اسلامی نباید شاهد گسترش پدیده فقر در برخی از این کشورهاباشیم
"حجه الاسلام و المسلمین دکتر موسوی، مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان حج و زیارت با آقای دکتر احمد محمد علی، رئیس بانک توسعه اسلامی(IDB) در جده ملاقات نمود.
در این ملاقات جناب آقای دکتر موسوی از همکاریهای بانک مذکور با جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف بخصوص تسهیل امور مربوط به انجام حج تمتع امسال از جمله هماهنگی های لازم برای پرداختها و تسریع در امر قربانی و سایر امور به عنوان خدمت بزرگ به مهمانان ویژه خداوند قدردانی کرد. مشاور رئیس جمهور  با اشاره به مشکلات مسلمانان بخصوص مسلمانان فلسطین اظهار داشت با اینکه منابع و ذخایر زیادی در کشورهای اسلامی واقع شده است اما متاسفانه مشکلات کشورهای اسلامی زیاد می باشد و بانک توسعه اسلامی که متعلق به امت اسلامی است و مایه افتخار و اعتبار جهان اسلام است باید حل مشکلات کشورهای اسلامی را در اولویت خود قرار دهد و از ظرفیت های خود برای خدمت به مسلمانان و حل مشکلات آنها استفاده کند. جناب آقای موسوی، رئیس سازمان حج و زیارت همچنین برخی از ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران را بر شمرد و آمادگی کشورمان برای همکاری با بانک توسعه اسلامی در زمینه های مختلف بخصوص در حوزه تسهیل امور حج و زیارت را اعلام نمود.
آقای دکتر احمد محمد علی، رئیس بانک توسعه اسلامی نیز از ظرفیت های بالای جمهوری اسلامی ایران در حوزههای مختلف از جمله خدمت رسانی به حجاج تمجید نمود و تصریح کرد که حجاج ایرانی در انجام و اعمال مراسم حج عمره و تمتع بسیار منظم هستند و این نشانده مدیریت خوب ایران در این خصوص می باشد. ایشان نیز بر آمادگی بانک برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف تاکید نمود. "
در این ملاقات که در مقر اصلی بانک واقع در جده انجام گرفت، جناب آقای دکتر دهقانی سفیر جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاریهای اسلامی(OIC) در جده  و همچنین چند نفر از مسئولین سازمان حج و زیارت حضور داشتند.
بانک توسعه اسلامی(IDB) یکی از نهادهای تخصصی وابسته به سازمان همکاریهای اسلامی است و در واقع موسسه اقتصادی و مالی سازمان محسوب می شود. بانک مذکور در سال 1975 به منظور توسعه اقتصادی کشورهای مسلمان تاسیس شده است و جمهوری اسلامی ایران نیز سومین سهامدار عمده آن می باشد.
مجید عبداللهی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.