پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت در جلسه کمیته مسکن عتبات

تأکید بر لزوم ایجاد طرح جامع برای اسکان زائران در عتبات عالیات

تأکید بر لزوم  ایجاد طرح جامع برای اسکان زائران در عتبات عالیات
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به افزایش رضایتمندی زائران نوروزی عتبات از خدمات این سازمان ، بر  ایجاد طرحی جامع برای مسکن زائران عتبات عالیات تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت سومین جلسه هیئت مسکن اعزامی به عتبات روز گذشته با حضور ریاست محترم سازمان حج و زیارت ، مدیرکل عتبات این سازمان و جمعی از مدیران و کارشناسان سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا و تعدادی از مهندسین اعزامی به عراق، در محل سالن کنفرانس سازمان حج و زیارت برگزار شد.

مهندس اوحدی در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از اقدامات و برنامه ریزی های  صورت گرفته در حوزه عتبات گفت : در ایام عید نوروز 135 کاروان زائران به عراق اعزام شده اند که این تعداد اعزام در این سالها بی سابقه بود و از طرفی در نوروز امسال کمترین سطح گله مندی و نارضایتی از خدمات ارائه شده به زائران در عراق به سازمان ارجاع شده است.

وی افزود : شرایط کشور عراق با توجه به اوضاع حاکم در آن کشور برای ما مشخص است و سطح خدمات در آن کشور کافی نیست و بایستی در جهت افزایش و ارتقاء سطح کیفی خدمات تلاش کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت ضمن تقدیر از برنامه ریزی های انجام شده توسط اداره کا عتبات و اعزام هیئت مسکن به عراق ، ادامه داد : خواسته های ما با یک بار سفر این هیئت به عراق حاصل نمی‌شود و در این خصوص لازم است با استمرار و تداوم اعزام و پیگیری تیم های کارشناسی ،زمینه را برای ارتقاء سطح خدمات و همکاری بیشتر طرف عراقی فراهم شود.

مهندس اوحدی بیان کرد : حجم اقدامات شما عزیزان در بررسی هتلهای محل اسکان زائران در عراق گسترده و با اهمیت بوده و امید است بر اساس بازخورد گزارشات و ارزیابی های صورت گرفته و نتایج حاصل شده، خدمات به زائران در عتبات در حوزه مسکن بهبود یابد.

وی در انتها با اشاره به وجود فرآیندی جامع در اسکان حج و عمره ، بر لزوم ایجاد طرحی جامع در حوزه مسکن عتبات تأکید کرد.

در ابتدای این جلسه محسن نظافتی، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اعلام گزارشی از اقدامات صورت گرفته از سوی هیئت ارزیابی هتلهای محل اسکان زائران در عتبات گفت : سال 89 آخرین سالی بود که هیئت مسکن به عراق اعزام شده بود. پیش از اعزام تیم مسکن جدید به عراق، سه جلسه در خصوص تعیین اهداف و برنامه های سفر تیم اعزامی برگزار شد و فرمهای ارزیابی بر اساس سطح خدمات امروز هتل‌ها در عراق تدوین و بروزرسانی شد.

وی ادامه داد : بر اساس فرم های جدید طراحی شده ، درجه بندی جدید هتل ها در عراق صورت خواهد گرفت و مشکلات و کاستی ها استخراج و به طرف‌های عراقی اعلام خواهد شد و مهلتی به ایشان داده می شود تا این کاستی ها را رفع نمایند تا در آینده نزدیک سطح خدمات در عراق افزایش یابد.

شایان ذکر است هیئت مسکن عتبات متشکل از 10 نفر از کارشناسان حوزه مسکن در سازمان حج و شرکت شمسا و مهندسین بخش خصوصی در قالب دو تیم 5 نفره با سرپرستی آقایان مرتضی حسینی و فرامرز بابایی مدیران دفاتر حج و زیارت استان های البرز و زنجان، در سفری 21 روزه ، 321 هتل فعال در امر اسکان زائران ایرانی و  همچنین هتلهای نوسازی که برای اسکان زائران ایرانی اعلام آمادگی نموده بودند  را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

بر اساس ارزیابی هیئت اعزامی مسکن به عراق هتل های محل اسکان زائران بر اساس فرم های ارزیابی، تصنیف و درجه بندی می شود و هتلهای بی کیفیت از چرخه خدمات رسانی به زائران ایرانی حذف خواهد شد و بر مبنای ارزیابی‌های صورت گرفته نقاط ضعف هتل های مورد استفاده در عتبات شناسایی و ثبت شده و با بکارگیری این ارزیابی و پیگیری های مدارم بستری برای بهبود سطح کیفی خدمات به زائران عتبات در حوزه اسکان فراهم می گردد.
 
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.