پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دومین همایش عمره گزاران اراک برگزار شد

دومین همایش عمره گزاران اراک برگزار شد

دومین همایش آموزشی عمره گزاران اراک با حضور 1750 نفر از زائرین شهرستان اراک روز دو شنبه بیست و پنجم فروردین ماه جاری از ساعت 16 الی 18 در محل سالن ورزشی شهدای پنجم مرداد اراک برای اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی برگزار گردید 

دل پاک مدیر حج و زیارت استان در سخنانی نکات حائز اهمیتی در خصوص امنیت و اخلاق در سفر و همچنین نکاتی در خصوص قوانین سخت گیرانه عربستان سعودی در برخورد با حاملین و مصرف کنندگان مواد مخدر و نیز توجه به آداب و رسوم مردم عربستان مثل عدم بالابردن کفش در مقابل افراد و قبور، عدم کندن نخ پرده خانه کعبه، جرم بودن مصرف سیگار و همچنین خرید و فروش آن در اماکن عمومی موارد لازم را به حاضرین توصیه نمود.

وی در ادامه به زائرین زائرین توصیه کرد جهت شرکت مستمر در جلسات آموزشی و استفاده از فرصت کوتاه سفر اهتمام ورزیده و صحن حرم در زمان اقامه نماز ترک نکنند .

دلپاک درادامه همراه داشتن مدارک مورد نیاز در زمان سفر گذرنامه کارت واکسن و کارت شناسایی زائر و خودداری از همراه داشتن سایر مدارک مثل کارت ملی شناسنامه و ... ، همراه داشتن دارو های مورد نیاز بیماران به استثناء دارو های روان گردان ، متادون ، ترامادول  و ... حفظ و حراست از پول و اشیاء قیمتی ، سیم کارت و تلفن همراه در حرم و سایر اماکن عمومی، خودداری از حضور در جاهای خلوت،یادداشت شماره سریال ارز همراه ، عدم پوشش بیمه ای پول ، طلا و جواهرات قیمتی و ویلچر را به زائرین یادآور شد

  سپس برنامه مداحی توسط مداح اهل بیت به اجرا درآمد و درنهایت حجت الاسلام میرمهدی از روحانیون کاروان های حج و عمره استان در حین اجرای مناسک نمادین عمره مفرده احکام و نکات لازم را به سمع و نظر زائرین رساند.
لازم به ذکر است که در حین برگزاری مراسم فوق مسابقه ای با موضوع احکام نیز به اجرا درآمد که در پایان به ده نفر از کسانی که پاسخ صحیح ارائه نموده بودند جایزه ای به رسم یادبود تقدیم شد.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.