پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اعزام های عمره به مرز نیم میلیون نفر رسید

اعزام های عمره به مرز نیم میلیون نفر رسید

مديركل برنامه ريزي پذيرش و اعزام سازمان حج و زيارت از اعزام حدود نيم ميليون نفر زائر ايراني به سرزمين وحي خبر داد و اظهار كرد: اين اعزام‌ها در قالب ۱۵۵۲ پرواز به كشور عربستان صورت گرفته است

«حسن سرخوش» پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت  گفت: تاكنون 490 هزار و 309 زائر ايراني در قالب 1552 پرواز به سرزمين وحي اعزام شده اند.


وي با اشاره به بازگشت 450 هزار زائر ايراني به كشور، اظهار كرد: خوشبختانه اين تعداد از زائران عمره گزاران كشورمان، مناسك عمره را با موفقيت به پايان رسانده اند و هم اينك به ميهن اسلامي بازگشته اند.

سرخوش افزود: تاكنون 132 هزار و 759 زائر با 403 پرواز شركت هواپيمايي ايران اير، 120 هزار و 700 زائر با 375 پرواز شركت هواپيمايي ماهان و 236 هزار و 843 زائر با 773 پرواز شركت هواپيمايي سعودي به كشور عربستان اعزام شده اند.

مديركل برنامه ريزي پذيرش و اعزام سازمان حج و زيارت ادامه داد: تاكنون اطلاعات گذرنامه 626 هزار و 554 زائر ايراني براي صدور رواديد به كنسولگري‌هاي عربستان در تهران و مشهد ارسال شده كه از اين تعداد موافقت الكترونيكي براي 567 هزار و 920 نفر از عربستان دريافت و رواديد 536 هزار و 659 نفر نيز صادر شده است.

سرخوش با بيان اين كه در حال حاضر حدود 23 هزار زائر ايراني در مدينه و 21 هزار زائر ايراني در مكه مكرمه حضور دارند، اضافه كرد: روزانه ۱۴ پرواز از ۲۰ايستگاه پروازي كشور به مقصد فرودگاه مدينه منوره و جده انجام مي‌گيرد.

از ابتدای عملیات عمره تا کنون 568 زائر ایرانی در مراکز درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت بستری شده و 46 عمره گزار ایرانی در طول عملیات عمره در سرزمین وحی فوت کرده اند.

29 هتل در مکه مکرمه و 47 هتل در مدینه منوره برای اسکان زائران ایرانی در نظر گرفته شده و 11 خط اتوبوس درون شهری در مکه با 105 دستگاه اتوبوس و 2 خط اتوبوس درون شهری در مدینه منوره با 7 دستگاه اتوبوس و همچنین 310 دستگاه اتوبوس در حمل و نقل بین شهری در مسیرهای جده به مدینه، مدینه به مکه و مکه به جده به عمره گزاران ایرانی خدمات رسانی می کنند.

از ابتدای عملیات عمره چهار میلیون و 620هزار و 174 غذا در آشپزخانه های قحطانی و ابوالجدائل در مکه مکرمه و پنج میلیون و 157 هزار و 105 غذا در آشپزخانه های دخیل و زین در مدینه منوره برای زائران ایرانی طبخ و توزیع شده است.

اعزام عمره گزاران ایرانی به سرزمین وحی از 26 آذرماه سال گذشته آغاز شده و تا پنجم تیرماه سالجاری ادامه خواهد داشت.

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت با افزایش 68 درصدی تعداد عمره گزاران ایرانی نسبت به عمره گذشته، بیش از 830 هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.



سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.