پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با انجام قرعه کشی، هتل کاروان های حج 93 مشخص شد

با انجام قرعه کشی، هتل کاروان های حج 93 مشخص شد
مراسم قرعه کشی به منظور تخصیص و توزیع هتل های مکه و مدینه منوره میان کاروان های حج 93 برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، مراسم قرعه کشی به منظور تخصیص و توزیع هتل های مکه مکرمه و مدینه منوره میان کاروان های حج 93 استان های کشور صبح امروز با حضور مهندس اوحدی ، رئیس سازمان حج و زیارت ، معاونان وی و جمعی از مدیران سازمان حج و زیارت و مسئولین حوزه مسکن حج برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مهندس اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت با تقدیر از اقدامات صورت گرفته از سوی تیم مسکن حج 93 گفت : اقدامات خوبی در حوزه مسکن حج صورت گرفته و در دیدار اخیری که با هیئتی از کشور چین و یکی از مسئولین حج کشور تایلند داشته ایم، آنان مشتاقند تا تجارب حج جمهوری اسلامی به آنها انتقال داده شود.

در ادامه این مراسم سید عباس حسینی مدیرکل برنامه ریزی تدارک و امور رفاهی سازمان حج و زیارت ضمن تقدیر از  تلاشهای هیئت اجاره مسکن حج 93 ، توضیحاتی در خصوص نحوه توزیع و تخصیص هتل های مکه و مدینه میان کاروان های حج در هریک استان های کشور ارائه داد.

آقای حسینی گفت : فرآیندها و اقدامات مطالعاتی در خصوص اسکان زائران حج 93 ، توسط تیم مسکن سازمان در موسم حج گذشته آغاز شد و پس از آن امتیاز بندی ساختمان ها و گروه بندی هتل ها بر اساس شاخص های مورد نظر صورت گرفته است.

وی ادامه داد : بر اساس شاخص های مورد نظر سازمان حج و زیارت هتل های محل سکونت زائران ایرانی در مکه مکرمه به 5 گروه قیمتی و در مدینه منوره به 6 گروه قیمتی تقسیم شده اند.

مدیرکل تدارک و امور رفاهی سازمان حج و زیارت بیان کرد : پس از تعیین گروه های قیمتی، بایستی عملیات تخصیص هتل ها در میان کاروان ها صورت گیرد که این عملیات بخش اعظمی از برنامه ریزی های حوزه مسکن حج را شامل می شود که بر اساس شاخص های مورد نظر نرم افزاری در این خصوص طراحی شده است.

وی توضیح داد : تخصیص هتل های تعیین شده برای سکونت حجاج ایرانی در مکه و مدینه بر اساس مدینه قبل یا بعد بودن کاروان‌ها، تعداد زائران هریک از استان های کشور، پراکندگی زائر در استان‌ها، اصل همجواری ، اصل منطقه ای و هم زبان و هم فرهنگ بودن زائران صورت می گیرد.

حسینی بیان کرد : 57 هتل در مکه و 27 هتل در مدینه منوره برای اسکان زائران در نظر گرفته شده و  کیفیت اسکان در حج 93 افزایش مطلوبی داشته است و عملیات تخصیص هتل ها به گونه ای صورت می گیرد که مشکلی در ارائه  خدمات نداشته باشیم.

وی در پایان گفت : نرم افزار قرعه کشی تخصیص هتل به کاروان های حج 93 بگونه ای طراحی شده که تا زائران حج هر استان در یک ساختمان یا در هتل های نزدیک بهم اسکان داده شوند و  توزیع هتل ها با گروه های قیمتی مختلف در میان کاروان ها بخوبی انجام گیرد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.