پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سیاست های حمل و نقلی حجاج در موسم تمتع به موسسات مطوفین اعلام شد

سیاست های حمل و نقلی حجاج در موسم تمتع به موسسات مطوفین اعلام شد
 وزارت حج عربستان سعودی طی ابلاغیه ای به تمامی موسسه های مطوفین کشورهای اسلامی سیاست های حمل و نقلی خود را در موسم تمتع اعلام نموده است.
به گزارش خبرنگار اعزامی سازمان حج و زیارت در عربستان وزارت حج عربستان سعودی در جهت مدیریت حمل و نقل حجاج در ایام تمتع و نظام مند نمودن کلیه حرکات ترافیکی، سالانه سیاست های حمل و نقلی خود را به تمامی کشورهای اسلامی ابلاغ می کند. گفتنی است وزارت حج عربستان سعودی برای حفظ سلامتی زایرین و جلوگیری از بروز هرگونه سوانح اقدام به تنسیق و اعمال مقررات ترافیکی می نماید.

 برخی از مفاد این ابلاغیه به شرح زیر می باشد.
1- در خصوص تمامی وسایل نقلیه بعثه های کشورهای مختلف در زمان موسم حج محدودیت هایی برای استفاده از آنها وجود دارد. لذا می توانند برای اخذ مجوزهای لازم از طریق وزارت خارجه عربستان سعودی اقدام نمایند.
2- از وسایل نقلیه حتی از عبور و مرور وسایل نقلیه دیپماتیک نیز در مسیرهای جده، مدینه منوره و مکه مکرمه جلوگیری می گردد. مگر در مواردی که مجوزهای لازم از وزارت امور خارج عربستان سعودی برای دوره زمانی اول ذی القعده تا آخر ماه ذی الحجه اخذگردد. لازم به ذکر است سفیران و مسئولان سیاسی هر وزارت خانه از موارد فوق معاف هستند.
3- از ورود خوردروهای خارجی که ظرفیت آنها 25  نفر می باشد به مکه مکرمه جلوگیری می شود و می بایست در محل های تعیین شده در ورودی مکه مکرمه توقف نموده و برای ورود حجاج بایستی اتوبوس های عمومی را رزرو نمایند.
4- تمامی خودورهای سعودی که دارای لوح هستند و ظرفیت آنها 25 نفر است که لباس احرام پوشیده اند از ورود به مکه مکرمه جلوگیری می شود و می بایست در محل هایی که از قبل تعیین شده است برای ورود به مکه مکرمه وسیله نقلیه اجاره نمایند.
5- از ورود کلیه وسایل نقلیه به مشاعر مقدس از زمان صبح پنجم ذی الحجه تا روز سیزدهم ذی الحجه جلوگیری خواهد شد مگر آن دسته از وسایل نقلیه که مجوزها و گواهینامه های مربوطه را از امنیت عمومی کسب نمایند.
6- در مورد وسایل نقلیه ای که حجاج خارج از کشو ر از آن استفاده می نمایند و ظرفیت آن بیش از 25 نفر باشد باید تمام حرکت هایشان در مدینه، مکه و مشاعر مقدسه  از لحظه ورود در فرودگاه تا لحظه خروج از فرودگاه و راههایی که مجاز به عبور و مرور در آن هستند تحت نظر نیروهای ترافیکی عربستان سعودی باشد.
7- در مورد افرادی که مالک وسایل نقلیه ای که بیش از 25 نفر ظرفیت دارد و تمایل دارند که از وسائط نقلیه شان در مسیر مکه و یا درون مکه و یا در مسیر عرفات استفاده شود باید مجوز و گواهینامه مربوطه که حاوی مدت زمانی که در موسم باشد را اخذ نمایند.
8- از عبور و مرور انواع موتور سیکلت و دوچرخه در مشاعر مقدسه جلوگیری می شود. البته بجر موتور سیکلت هایی که از نهادهای رسمی دارای مجوز مربوطه باشند.

خبرنگار سازمان حج امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.