پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت در همایش کارگزاران زیارتی استان فارس

تلاش در مقوله آموزش در حوزه حج و زیارت موجب پیشرفت معنوی زائران و کارگزاران زیارتی

تلاش در مقوله آموزش در حوزه حج و زیارت موجب پیشرفت معنوی زائران و کارگزاران زیارتی

رئیس سازمان حج و زیارت کشور در نشستی صمیمی با کارگزاران حج وزیارت استان فارس که در شیراز برگزار شد، اظهار کرد: اگر برای حوزه اقتصادی تدبیر و طراحی نشود ممکن است به ضد فرهنگ تبدیل شود.

در بیست و هشتمین روز بهار 93، شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران، میزبان رئیس سازمان حج و زیارت کشور و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که طی نشست صمیمانه با حضور محمدی معاونت سازمان حج و زیارت، حجت الاسلام والمسلمین شهسواری مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی، نظافتی مدیر کل امور عتبات، سید ابوالحسن رضوی مدیرعامل شرکت شمسا، فرهمند مدیر عامل عمره سعادت، مدیران دفاتر و شرکت های زیارتی و مدیران کاروان های حج تمتع و پیشکسوتان در سالن اجتماعات جمعیت هلال احمر فارس برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان فارس، رئیس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به نام «فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی» اذعان کرد: در سال جاری سفرهای استانی را به صورت جدی دنبال می کنیم تا با جمع بندی بتوانیم در بطن مردم قرار بگیریم و مدیریت جهادی را پیشه راه خود کنیم.

سعید اوحدی در ادامه سخنان خود افزود: از آنجایی که حج و زیارت یک خانواده بزرگ بوده و یکی از وظایف ابتدایی خانواده این است که بتواند با برقرار کردن ارتباط باعث رشد و بالندگی و انسجام هر چه بیشتر شود که به شخصیت و هویت بالنده تر اجتماعی بیانجامد .

وی همچنین با اشاره به نقش اساسی اخلاق در خانواده اظهار کرد: حج و زیارت با توجه به ارزش هایی که خداوند به عنوان یک غنیمت و توفیق  بزرگ به این خانواده عنایت کرده است، باید شخصیت و هویت خودش را در عالیترین شرایط به مردم معرفی نماید.

این مقام مسئول در گوشه ای از سخنان خود به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با اخلاق تاکید کرد و گفت: مقام عظمای ولایت فرمودند از الزامات قبولی حج و زیارت واقعی ، اخلاق خوب و نیکو است.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین یاد و خاطره 14600 شهید این استان را گرامی داشت و تشریح کرد: مسیری که من و شما امروز با افتخار از آن عبور می کنیم را همین شهیدان برای ما باز کردند، شهدای ما خون ها و سرها در جهت باز شدن این مسیر داده اند. پس اگر این مسیر را شناختیم و قدر دانستیم، خداوند اقتدار معنوی را  بر ما نازل می کند و مسیرها باز و درها به رویمان گشوده می گردد.

اوحدی از حضار در جلسه خواست تا آنچه را که احساس می کنند برای بالندگی و شخصیت این خانواده باید لحاظ شود را به ما تکلیف کنید.

وی از افزایش ظرفیت 40 درصدی زائرین عتبات عالیات عراق در نوروز خبر داد و گفت: در نوروز امسال تمام تلاشمان را کردیم تا زائری که قصد سفر کرده را پاسخ مثبت گفته و راهی نماییم.

سعید اوحدی ضمن برشمردن مبانی علمی و دینی آموزش در حوزه حج و زیارت ، اظهار کرد: درصورتیکه عملیات آموزش منجر به استفاده بهتر زائران از فضای معنوی زیارت گردد، موجب پیشرفت معنوی کارگزاران می شود.

این مقام مسئول ضمن یادآوری حضور میدانی سازمان حج و زیارت در اربعین برای اولین بار تصریح کرد: به حرمت خون شهدا باید زائران ما عزتمند در این سفر حضور پیدا کنند؛ این بود که در پی یافتن راه کار قانونی برآمدیم تا اینکه سازمان حج و زیارت نه برای تصدی گری بلکه برای استفاده از ظرفیت های منابع دیگر در جهت توسعه خدمات رفاهی زائرین قدم عظیمی را برداشت.

وی در ادامه اذعان نمود: با همکاری و همیاری بانک های کشور و بانک توسعه اقتصادی عراق با تمام توان خود و از برکت اقدامات صورت گرفته در اربعین  گذشته ، در مسیر خدا و اهل بیت(ع)، شرکتی با سرمایه هزار میلیارد تومان در راستای توسعه زیرساخت های خدماتی زائران در عراق به ثبت رسید.

اوحدی با اشاره به اهدای 7500 متر زمین توسط ستاد بازسازی عتبات تشریح کرد: تا پایان اردیبهشت ماه زائر سرای چزابه و هتل شلمچه را کلنگ خواهیم زد.

وی گفت: در مراحل بعدی افزایش سرمایه، مسیر را برای کارگزاران باز می گذاریم چرا که با توجه به فرمایشات رهبر عظیم الشان، اگر برای حوزه اقتصادی تدبیر و طراحی نشود ممکن است به ضد فرهنگ تبدیل شود.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور در پایان ضمن برشمردن مبانی علمی، دینی و ارزشی امر آموزش خطاب به حاضرین گفت: در صورتیکه عملیات آموزش منجر به استفاده بهتر زائران از فضای معنوی زیارت گردد، موجب  پیشرفت معنوی کارگزاران می شود

گفتنی است در حین اجرای این مراسم نقطه نظرات تعدادی  از کارگزاران  استان به سمع و نظر مدیران و ریاست محترم سازمان رسید و در پایان جلسه پرسش و پاسخ برگزار گردید .

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.