پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

چهارمین همايش سراسري زائرين عمره مفرده 93-92 استان يزد

چهارمین همايش سراسري زائرين عمره مفرده 93-92 استان يزد

روابط عمومي دفترحج وزيارت استان یزد اعلام کرد سومین همايش سراسري زائرين عمره مفرده 93-92 استان يزدعصرجمعه مورخه 29/1/93 با حضور گسترده زائران در ورزشگاه شهيد حاج مهدي شاهديه يزد برگزار گرديد.

شريفي مديرحج وزيارت استان یزد ضمن تشکر از حضور نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و فرمانده پلیس فرودگاه استان و نیز زائران عمره و کارگزاران زيارتي که در اين همايش شرکت نموده اند ازتلاش همه دست اندرکاران اجراي مراسم تشکر و قدرداني کرد.

مدیرحج وزیارت یزد با توجه به مدت زمان کم سفر عمره از زائرین درخواست نمود تا به قوانین کشور میزبان احترام گذاشته و بجای خرید و هدر دادن وقت خود در بازارها ، به مسائل معنو ی سفر توجه داشته و درنمازهای جماعت حرمین شریفین شرکت و از فرصتها بخوبی استفاده نمایند و در پایان سفر با اندوخته های معنوی به کشور بازگردند

وی همچنین به زائران توصیه کرد از همراه بردن هرگونه مواد مخدر خودداری نمایند زیرا چنانچه از زائرین مواد کشف گردد ازسفر عمره محروم و از تشرف مطابق دستورالعملها جلوگیری بعمل می آید.

شریفی افزود زائرین با همراهی و همکاری نمودن با مدیران راهنمای کاروانها و بدون هرگونه مشکلی اعمال عمره خود را بجا آورند و اگر خدای ناکرده دچار حادثه و یا مصدومیت شدند نگران نباشند زیرا زائرین در طول مدت سفر از خدمات بیمه برخوردار می باشند و برای درمان در عربستان و یا ادامه در ایران هیچگونه مشکلی نخواهند داشت.

شریفی در پایان سخنان خود به زائرین تاکید کرد از هرگونه تماس با افراد مشکوک در مدت اقامت در عربستان اجتناب نمایند و ا گر به موارد خاصی برخورد کردند فورا به مدیر راهنما و مسئولین سازمان اطلاع دهند .

سپس حجه الاسلام ميررحيمي مسئول دفتر نمایندگی بعثه دراستان ضمن تشکر از حضور زائرین در اين همايش آموزشي از زائرین اعزامی درخواست کرد تا در جلسات آ موزشی کاروانها شرکت نموده و اهمیت سفر را برای زائرین تبیین کرد و از عمره گزاران خواست مراقب باشند که به چه سفری مشرف می شوند زیرا این سفر با سایر سفرهای دنیوی فرق دارد لذا با یستی قبل از سفر آمادگی لازم را کسب و اعمال و نیت های خود را برای رضای خدا خالص و پاکیزه گردانید تا به سفر الی الله مشرف گردید .

وی افزود قدر خودتان را بدانید که عازم چه سفری هستید لذا از لحظه لحظه آن غافل نشوید تا از فیوضات معنوی این سفر بهره مند شوید.

دراین همایش آموزشی توجیهی،جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر درمجلس شورای اسلامی از زائرین خواست در این سفر مبارک که با سایر سفرهای دنیوی تفاوت دارد سعی کنند با خلوص نیت به سرزمین وحی مشرف گردند

وی ازقول معصومین (ع) افزود سفرحج و عمره درهیچ شرایطی تعطیل نمی شود لذا قدراخودتان را بدانید و از برکات سفر برخودار شوید .

جوکار تاکید کرد سازمان حج و زیارت و مسئولین مربوطه تلاش فراوانی برای رفاه حال شما زائرین عزیز انجام و امکانات بسیار عالی در عربستان فراهم نموده اند وی با اشاره به مسائل روز دنیا به زائرین گفت شما سفیران جمهوری اسلامی هستید و مسلمانان سایر کشورها به دید دیگری به شما توجه دارند پس شما هم سعی کنید مروج انقلاب اسلامی و مذهب تشیع باشید.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنانش تاکید کرد زائرین اعزامی برای کمک به اقتصاد کشورمان از خرید در بازارهای عربستان خوداری نموده و سوغات خود را قبل و یا بعد از سفر در میهن اسلامی انجام دهند

وی یاد آور شد متاسفانه استکبار جهانی در صدد تفرقه میان مسلمان است پس زائرین ایرانی بایستی نماد وحدت در میان مسلمان سایر کشورهای اسلامی باشند.

درپايان مراسم مناسک عمره مفرده بصورت نمادين توسط حجه الاسلام موحدي پناه براي زائرين برگزار گرديد.

 

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.