پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در دیدار با تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) عنوان شد :

تلاش برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه حج و زیارت

تلاش برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه حج و زیارت
ریاست سازمان حج و زیارت ضمن سفر به استان فارس در دیدار با آیت الله دستغیب تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) از تلاش این سازمان برای تحقق پیام نوروزی  رهبر انقلاب در حوزه حج و زیارت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت از استان فارس، مهندس اوحدی و جمعی از مدیران سازمان حج و زیارت روز پنجشنبه گذشته در سفر به استان فارس ضمن شرکت در همایش دو روزه مسئولان و مدرسین مراکز آموزش کارگزاران زیارتی سراسر کشور ، با آیت الله دستغیب تولیت محترم آستان مقدس احمدی و محمدی شاهچراغ (ع) دیدار کردند.

مهندس اوحدی در این دیدار گفت : یکی از عرصه های ظهور و بروز مدیریت جهادی که در شعار سال93 از سوی رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید شده است، مدیریت در حج و زیارت است.

وی افزود:مدیریت جهادی ، مدیریتی میدانی است و  ما در مسیر تحقق شعار رهبر انقلاب در حوزه حج و زیارت کارگروهی در سازمان حج تشکیل داده ایم تا ضمن شناسایی ظرفیت های موجود ، به سمت تقویت و بهبود ظرفیت درونی با رویکرد توسعه گام برداریم.

ریاست سازمان حج و زیارت ضمن گزارش اقدامات سال گذشته این سازمان ، ادامه داد : در عمره گذشته 490 هزار نفر به سرزمین وحی اعزام شدند که با اقدامات مدیریتی و تمهیدات صورت گرفته در عمره جاری بیش از 830 هزار ایرانی به عمره اعزام خواهند شد و در صدد هستیم تا این تعداد اعزام را نیز افزایش دهیم.

مهندس اوحدی بیان کرد : برای اولین بار در تاریخ سازمان حج و زیارت هزینه حج تمتع در دو قسط از زائران دریافت شد که با  این اقدام در ایام پایانی سال از لحاظ اقتصادی به زائران فشار وارد نشد و موجبات رضایتمندی مردم فراهم شد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص سفرهای عتبات نیز توضیح داد : با برنامه ریزی های صورت گرفته و با همت اداره‌کل عتبات سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا آمار اعزام زائران در ایام عید نوروز نسبت به ایام عادی سال 40 درصد افزایش یافت و در نیمه دوم سال گذشته اعزام زائران به عتبات نسبت به نیمه اول سال حدود 55 درصد افزایش یافته است.

آیت الله دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی شاهچراغ(ع) در این دیدار ضمن خوشامدگویی به رئیس سازمان حج و زیارت و هیئت همراه ، گفت : بحمدالله سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری اقدامات خوبی در حوزه فرهنگی انجام داده اند و در این راستا تأکید می شود حتما از روحانیون با سواد و با تجربه برای کاروان ها استفاده گردد.

آیت الله دستغیب در پایان گفت : تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) آمادگی دارد تا در زمینه های مختلف از جمله در اختیار گذاشتن فضا و امکانات  برای آموزش و برگزاری همایش زائران با سازمان حج و زیارت همکاری نماید.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.