پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در گفتگو با مسئول اداره آموزش و مطالعات سازمان حج عنوان شد

آسیب شناسی و ارائه راهکارهای بهبود آموزش کارگزاران زیارتی محور همایش شیراز

آسیب شناسی و ارائه راهکارهای بهبود آموزش کارگزاران زیارتی محور همایش شیراز
سید ابراهیم اسداللهی مسئول اداره آموزش ومطالعات سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت گفت : همایش دو روزه مسئولین و مدرسان مراکز آموزشی کارگزاران زیارتی روز 28 و 29 فروزدین ماه با حضور ریاست محترم سازمان حج و زیارت، جمعی از مسئولین این سازمان و 164 نفراز مسئولین و مدرسین مراکز آموزشی کارگزاران در شیراز برگزار شد.

وی افزود : همایش در دوبخش تخصصی آموزشی و اجرایی برگزار شد. در بخش آموزشی کمیته ها و سرگروه های آموزشی در ضمن بررسی وضع موجود ، آسیب شناسی و ارائه راهکارهای لازم در زمینه ارتقاء کیفیت آموزش و شناخت نقاط ضعف و قوت بحث و تبادل نظر کردند. در بخش اجرایی نیز مسئولین امور اجرایی آموزش به آسیب شناسی موارد اجرایی و ارائه راهکار بهبود و اصلاح روشهای موجود در حوزه آموزش پرداختند.

اسداللهی ادامه داد : سخنران ویژه افتتاحیه همایش دو روزه ریاست محترم سازمان حج و زیارت بودند که طی سخنانی رهنمود های لازم در خصوص اهمیت امر آموزش در دین مبین اسلام و اهمیت و جایگاه آموزس در حوزه حج و زیارت و سیاست های کلی این سازمان در حوزه آموزش کارگزاران زیارتی را تبیین فرمودند.

مسئول اداره آموزش و مطالعات سازمان حج و زیارت اضافه کرد : در افتتاحیه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین شهسواری مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت نیز پیشینه ای از اقدامات صورت گرفته در امر آموزش در سازمان حج و زیارت را ارائه کردند و پس از ایشان آقای محمدی معاون محترم توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان نیز نکاتی در خصوص ضرورت و اهمیت امر آموزش در حوزه حج و زیارت و آموزش های تک پودمانی به کارگزاران زیارتی و لزوم تعریف آموزش های کاربردی هدفمند(تک پودمان) ارائه  و بر ضرورت نیاز سنجی آموزشی تأکید کردند.

وی بیان کرد :همایش مذکور با حضور 162 تن از مسئولین و مدرسین مراکز آموزش کارگزاران زیارتی سراسر کشور که همگی عضو هیئت علمی دانشگاه ها یا افراد تحصیلکرده و متخصص در حوزه آموزش بودند، برگزار گردید و راهکارهای لازم در خصوص ارتقاء کیفی مقوله آموزش در حوزه حج و زیارت با نگاه علمی مورد بررسی قرار گرفت.

اسدللهی گفت : در پایان این همایش بیانیه ای که برگرفته از مصوبات کارگروه های تشکیل شده بود به عنوان راهکاری برای جریان آموزش در 10 بند تدوین و قرائت شد.

وی در پایان گفت : امیدواریم همایش های آموزشی از این دست استمرار داشته باشد که یقیناً بازخورد و اثرات آن در بهبود آموزش و ارائه خدمات به حجاج و زائران مشهود خواهد بود.

همایش دو روزه مسئولین و مدرسین مراکز آموزش کارگزاران حج و زیارت روز 28 و 29 فروردین ماه 93 با همت اداره آموزش و مطالعات سازمان حج و زیارت و با میزبانی اداره حج و زیارت استان فارس برگزار شد.

گفتنی است در حاشیه این همایش «روشها و فنون نوین آموزش» توسط آقای دکتر خنیفر استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ارائه گردید و بدین طریق سبک های نوین آموزشی در حوزه حج و زیارت مورد بررسی قرار گرفت که با استقبال حاضران همراه بود.

این همایش با برگزاری کارگروه های متعدد آموزشی ، کارگاه های آموزشی برای حاضران و نظرخواهی از حضار همراه بود.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.