پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت در همایش دو روزه آموزش در شیراز:

متولیان امر آموزش کارگزاران حج و زیارت ، در ثواب زائران شریکند

متولیان امر آموزش کارگزاران حج و زیارت ، در ثواب زائران شریکند
مهندس اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در همایش دو روزه مسئولین و مدرسان مراکز آموزش کارگزاران زیارتی گفت: یکی از اهداف برگزاری جلسات و همایش هایی از این دست ، توجه بیشتر به جایگاهی است که در آن حضور داریم که همانا عرصه آموزش به کارگزاران و خادمین حجاج و زائران است که شناخت و توجه دقیق به آن زمینه را برای مسئولیت پذیری بیشتر و بروز خلاقیت ها فراهم خواهد آورد.

وی با اشاره به لحظه تاریخی نزول وحی بر پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) افزود : اهمیت جایگاه علم و آموزش در آموزه های دینی ما برای همه مشخص است تا بدانجا که می‌دانیم اسلام کار خود را برای هدایت انسان ها با آموزش آغاز می کند .

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد : در جامعه آنروز عرب که در جاهلیت بسر می برد و از ساده ترین رفتارهای اجتماعی و فرهنگی بی بهره بود و در سرزمینی که فرزندان دختر خود را زنده به گور می کردند، اسلام رسالت خود را برای هدایت مردم با آموزش شروع می کند.

مهندس اوحدی اضافه کرد : در دنیای عرب جاهلی پیامبری ظهور می کند که می فرماید آموزش حق همه آحاد جامعه است و بایستی به عنوان فریضه و واجب شرعی بدان نگاه کرد یا در کلام امیرالمومنین که می‌فرماید "من علمنی حرفا فقد صیرنی عبدا" ، جایگاه بلندی برای اساتید و کسانی که برای انتقال دانش خود به دیگران گام بر میدارد، لحاظ شده است.

وی ادامه داد : اهمیت جایگاه آموزش در دین تا جایی است که زمانی که از پیامبر(س) پرسیدند جایگاه علما در نزد خداوند گرامی تر است یا جایگاه شهدا، ایشان فرمودند: از آنجایی که شهدا درمحضر علما آموزش دیده اند و با شناختی که برای ایشان حاصل شده به مقام شهادت نائل آمده اند ، علما در نزد خداوند از جایگاه بالاتری برخوردارند و این در حالی است که ما معتقدیم شهدا در قله کمال قرار دارند و شهید به وجه الله نظر می کند .

مهندس اوحدی بیان کرد : اگر با این نگاه به مسئولیت خود نگاه کنید، متوجه خواهید شد که رسالت سنگینی که بر عهده شما گذاشته شده است با هیچ مقوله و جایگاهی قابل مقایسه و معاوضه نیست و قطعا زمینه برای رشد خلاقیت ها و مسئولیت پذیری بیشتر در ما فراهم خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت : زمانی که نحوه آموزش شما عزیزان در رفتار کارگزارانی که به زائران و حجاج خدمت می کنند، تاثیر داشته باشد ، قطعا آنان خدمات بهتر و برخورد مناسبتری با زائران خواهد داشت و یقیناً بدین طریق شما نیز در ثواب زیارت آنان شریک خواهید بود.

وی ادامه داد : اهمیت علم آموزی و آموزش در دین اسلام قابل مقایسه با هیچ یک از مکاتب بشری نیست تا بدان جا که در قرآن کریم سوره ای بنام قلم وجود دارد و خداوند متعال در قرآن دانش و علم را شاخص و معیاری برای  سنجش انسانها معرفی می کند.

مهندس اوحدی ضمن بیان خاطره ای از دوران اسارت گفت : در سالهای اسارت بسیاری از عزیزان با سنین 13-12 سال و با سواد دوم و سوم راهنمایی اسیر شده بودند. حاج آقا ابوترابی سید آزادگان به اسرا توصیه می فرمودند، آموزش و علم آموزی را جدی بگیرند تا بدین طریق با سلامت از دنیای اسارت خارج شوند.

 وی اظهار داشت : آموزش موجب ارتقاء شناخت اسرا  و افزایش قدرت مقاومت آنان در مقابل دشمن می شد و شادابی و نشاط آنان را فراهم می آورد.

رئیس سازمان حج و زیارت بیان کرد : در عرصه آموزش و فراگیری محدودیت معنا ندارد و حرکت در مسیر علم آموزی موجب کمال انسان و رسیدن به آرامش می گردد.

مهندس اوحدی با بیان اینکه رشد خوبی در اعزام زائران به عمره اتفاق افتاده است، گفت : در عمره گذشته حدود 495 هزار ایرانی به سرزمین وحی اعزام شدند که با تمهیدات صورت گرفته با افزایش 68 درصدی ، در عمره جاری بیش از 830 هزار نفر به عربستان اعزام خواهند شد که این عدد اعزام رقم قابل توجه و قابل دفاعی است و تاکنون عدد عمره گزاران اعزامی از مرز نیم میلیون نفر گذشته است.

وی در پایان نوید داد : با پیگیری های صورت گرفته و دلایلی که برای وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی آورده ایم، مجوز راه اندازی موسسه مستقل آموزش علمی کاربردی حج و زیارت اخذ شده و بدین طریق بستری مناسب برای توسعه و رشد نظام آموزشی کارگزاران عرصه حج و زیارت فراهم خواهد شد.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.