پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

چهارمین همایش متمرکز زائران عمره مفرده 93-92 استان قزوین برگزار شد.

  • 06 اردیبهشت 1393
  • 08:45
  • استان ها
  • 0 دیدگاه
  • 1090 بازدید
  • Article Rating
چهارمین همایش متمرکز زائران عمره مفرده 93-92 استان قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قزوین ،در این همایش که زائران اعزامهای 93/02/12 لغایت 93/03/10 استان قزوین را تحت پوشش قرار می داد از ساعت 9 صبح روز جمعه پنجم فروردین ماه در سالن ورزشی شهید بابائی قزوین و با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسینی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، آیت الله تاکندی استاد حوزه علمیه قزوین و جمعی از روحانیون کاروانها با تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

در ابتدای همایش سرهنگ وندایی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین نکاتی را در خصوص حمل مواد مخدر و حداقل مجازاتهای پیش بینی شده برای آن در کشور عربستان بیان داشته و گفت: فرودگاههای ایران به آخرین دستگاههای کشف مواد مخدر مجهز هستند . وی از زائران خواست از حمل هرگونه مواد مخدر به کشور عربستان خودداری نموده تا برای خود و خانواده شان مشکلی پیش نیاید.

سپس کلانتری مدیر حج و زیارت استان قزوین ضمن تاکید بر شرکت در نمازهای جماعت  تأکید کرد قوانین کشور میزبان را رعایت نموده و نسبت به احترام به زائران ملتهای دیگر کشورها دقت نمایند 

وی با بیان این نکته که چرا به خانه خدا مشرف می شویم و چه چیزی باید در آنجا بدست آوریم و چگونه از چیزی که در آنجا بدست آورده ایم حفاظت کنیم، زائرین را به مغتنم شمردن ایام حضور در سرزمین وحی توصیه نمود ،

کلانتری دریغ نکردن زائر در خصوص پرسش از روحانی و مدیر کاروان و همچنین یادگیری شش حدیث و خصلت نیکو از ائمه و معصومینی که در مکه مکرمه و مدینه منوره در آنجا زیارت می کنیم و بکارگیری آن خصلتها در زندگی را از زائران درخواست کرد.

ایشان ضمن بیان اهمیت رعایت مسائل بهداشتی در عربستان جهت جلوگیری از ابتلا به بیماریهای واگیردار ، نکاتی مانند استفاده از ماسک، شستن دستها قبل از غذا و واکسیناسیون اطفال زیر 15 سال قبل از سفر را به زائرین گوشزد نمود.

آیت ا.. تاکندی از اساتید برجسته حوزه علمیه استان سخنران دیگر این همایش بود که به بیان چند نکته اخلاقی قبل و در حین سفر پرداخت . وی گفت:در این سفر پنج عمل اصلی باید توسط زائر انجام گیرد تا به نحو احسن از این سفر معنوی استفاده گردد که عبارتند از 1- حلالیت طلبیدن از همدیگر  2- پاک بودن مال 3- نهایت استفاده بردن از روحانی کاروان در طول سفر 4- ذکر صلوات در طول سفر برای ائمه اطهار(ع)،والدین، و..... 5- در سرزمین وحی با خدا زیاد سخن گفتن و طلب مغفرت و بخشش کردن

در انتهای همایش نیز، مناسک عمره مفرده به صورت نمادین توسط جناب حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا موسوی از روحانیون باسابقه حج، عمره و عتبات اجرا شد.

 

 

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.