پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در دیدار رؤسای سازمان حج و زیارت و سازمان سوادآموزی عنوان شد

بهره گیری از ظرفیت های حج و زیارت در توسعه سوادآموزی در کشور

بهره گیری از ظرفیت های حج و زیارت در توسعه سوادآموزی در کشور

رئیس سازمان حج و زیارت و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور صبح امروز با یکدیگر دیدار و در خصوص ظرفیت‌های موجود در حج و زیارت و بهره مندی از آن در مسیر توسعه سوادآموزی در کشور گفت و گو کردند.

در ابتدای این دیدار باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این سازمان، گفت: برخی آمارهای موجود در خصوص رقم افراد بی‌سواد در کشور واقعی نیست و بسیاری از افراد، بی سوادی خود را پنهان می کنند، با سازمان ها و بخش های مختلف مذاکره کرده ایم تا بتوانیم از همه طرق به آمار افراد بی سواد در جامعه دست پیدا کنیم و در مسیر ریشه کن کردن بی سوادی در کشور گام برداریم.

وی افزود : یکی از سازمان هایی که ارتباط گسترده ای با  آحاد مردم دارد، سازمان حج و زیارت است. از آنجایی که مدیران و روحانیون کاروان های حج و زیارت از اقشار فرهنگی جامعه هستند و می توانند زائران بی سواد و کم سواد را در کاروان‌های زیارتی شناسایی و با معرفی آنان به سازمان نهضت سوادآموزی، زمینه را برای رشد علمی آنان فراهم آوردند.

 آقای باقرزاده در خصوص آموزش مناسک حج و عمره به زائران کم سواد اظهار داشت : کارشناسان سازمان نهضت سوادآموزی آمادگی دارند تا جلساتی با کارشناسان سازمان حج و زیارت داشته باشند و کتاب هایی برای آموزش مناسک زائران بی سواد و کم سواد با مطالب آموزشی ساده تر و قابل فهم‌تر تولید و ارائه نمایند.

در ادامه این دیدار مهندس اوحدی گفت: در دنیای امروز بحث توسعه پایدار مطرح است و مهم ترین عامل در ایجاد و برقراری توسعه پایدار در جوامع، نرخ رشد علم و سواد آموزی در جامعه است و کشوری  پیشرفته تر است که علم آموزی در آن کشور با شتاب بیشتری در جریان باشد.

وی افزود : شما عزیزان در کشوری فعالیت می کنید که قطب عالم تشیع است و در مسیری گام بر می دارید که بر اساس آموزه‌های دینی فریضه محسوب می شود و این امر رسالت ما را سنگین تر می نماید.

مهندس اوحدی ادامه داد : سازمان حج و زیارت به واسطه سفرهای زیارتی حج، عمره و عتبات سالانه با سه میلیون نفر از زائران در ارتباط است و اگر هرکدام از این زائران در خانواده ای 5 نفره زندگی کنند ، در مجموع سالانه 15 میلیون نفر از جمعیت کشور بطور مستقیم و غیرمستقیم با سازمان حج و زیارت در ارتباط هستند و ظرفیت مناسبی برای حرکت در مسیر رشد علم آموزی و سواد آموزی در عرصه حج و زیارت فراهم است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد : می توان در این خصوص بروشورهای ویژه ای تهیه شود تا زائران تحصیلکرده کاروان ها ترغیب شوند تا زائران بی سواد و کم سواد را برای کسب سواد تشویق نمایند و در کنار عبادت و زیارت اثر معنوی ماندگاری از خود بجای بگذارند و از طرفی بروشورهایی با محتوای تصویری مناسک تهیه شود تا مورد استفاده زائران کم سواد قرار گیرد که در این خصوص سازمان حج آمادگی دارد با سازمان نهضت سوادآموزی همکاری نماید.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به نامگذاری سال 93 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان «سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» تأکید کرد: یکی از مصداق های تحقق شعار رهبری حرکت در مسیر ارتقاء و رشد علمی کشور است که سازمان نهضت سواد آموزی از دستگاه هایی است که در این مسیر گام برمی دارد و زمینه ساز رشد و تعالی فرهنگ در کشور خواهد بود.

مهندس اوحدی بیان کرد: در مسیر تلاش های شما عزیزان در امر توسعه علم آموزی بایستی از ظرفیت های رسانه ملی استفاده شود و نقش سواد در پیاده سازی سیاست اقتصاد مقاومتی که مورد نظر مقام معظم رهبری است، تبیین گردد و با ساخت و تولید آثار مستند آسیب های بی سوادی و کم سوادی در جامعه به نمایش گذاشته شود.

وی در پایان گفت : سازمان حج و زیارت آمادگی دارد در قالب تفاهم‌نامه‌ای همکاری های خود با سازمان نهضت سوادآموزی را گسترش دهد.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.