پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

بکارگیری بیش از 20 هزار دستگاه اتوبوس برای خدمات رسانی به حجاج و عمره گزاران

بکارگیری بیش از 20 هزار دستگاه اتوبوس برای خدمات رسانی به حجاج و عمره گزاران
برای خدمت رسانی هر چه بهتر به حجاج و معتمرین در امر حمل و نقل تعداد 20288 دستگاه اتوبوس در قالب 19 شرکت نقل تحت پوشش سندیکای اتوبوس داران عربستان فعالیت می نمایند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت در مکه مکرمه ، ظرفیت کل ناوگان نقل تحت پوشش سندیکای اتوبوس داران که به النقابه للسیارات معروف است در موسم عمره 20 درصد از این ظرفیت را برای جابجایی عمره گذاران فعال می نماید که در موسم عمره نیز بیشترین تردد اتوبوس ها مربوط به ماه های ربیع الاول و ربیع الثانی و شعبان و ماه رمضان خواهد بود.

سرپرست دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان گفت: برای انتخاب این شرکت ها چند نکته حائز اهمیت می باشد که می توان به مدل و سال ساخت اتوبوس ها و شرایط صندلی و سوابق عملکرد شرکت در عرصه خدمات رسانی اشاره کرد. همه ساله عملکرد شرکت ها توسط مدیران کاروان ها مورد ارزیابی قرار می گیرد و در انتخاب شرکت طرف قرارداد ارزیابی سنوات قبل مدنظر قرار می گیرد.

غلامرضا رضایی یادآور شد: دفتر نمایندگی سازمان با بررسی کلیه شرایط یاد شده و همچنین ایمنی اتوبوس ها و مقرون به صرفه بودن و اخذ نظر کارشناسان حمل و نقل با تعدادی از شرکت های نقل معتبر که در عربستان فعالیت می نمایند مانند شرکت های نقل الجماعی،رواحل و قوافل که از موفق ترین شرکت های تحت پوشش سندیکای اتوبوس داران می باشد اقدام به انعقاد قرارداد می نماید. .

وی افزود : یکی از شرط های اساسی ما در قراردادها ،بیمه سرنشین داشتن شرکت ها و متعهد بودن رانندگان شرکت ها به قوانین رانندگی و برخورد جدی و تعویض فوری رانندگانی که ادب و اخلاق را در برخورد با زائران رعایت نمی کنند یا با سرعت بیش از حد مجاز در جاده ها حرکت می کنند می باشد.

رضایی اضافه کرد : سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران از معدود کشورهایی است که با اخذ مجوز از وزارت حح عربستان ، شرکت های طرف قرارداد را خود راسا انتخاب می نماید. در خصوص مدل ماشین هایی که در عرصه خدمت رسانی حجاج تردد دارند بالغ بر 80 درصد آن ها زیر مدل 2010 میلادی هستند اما اغلب اتوبوس های مورد استفاده سازمان حج و زیارت دارای مدل 2010 به بالا می باشند، در حالی که بسیاری از حجاج کشورها از اتوبوس های مدل پایین استفاده می نمایند.

این مقام مسئول عنوان کرد : حجاج ایران در مسیرهای جده – جحفه- مکه و مکه –جده و مدینه منوره به مکه مکرمه و همچنین مکه مکرمه به مدینه از 3800 سرویس اتوبوس استفاده می نمایند که از این تعداد سرویس اتوبوس 3420 سرویس دارای اتوبوس مدل بالای سال 2010 میلادی می باشند و کمتر از 380 سرویس اتوبوس آن دارای مدل های پایین تر از 2010 میلادی می باشند که علت این موضوع عدم برخورداری اتوبوس های مکشوف (سقف باز) برای استفاده در مسیرهای جده-جحفه-مکه می باشد به همین سبب ناچار خواهیم بود برای در اختیار گرفتن اتوبوس مکشوف با یکی از شرکت هایی که دارای اتوبوس سقف باز می باشد (هر چند با مدل پایین تر از سال 2010 میلادی) قرارداد منعقد نماییم .

غلامرضا رضایی گفت : تامین آب سرد مورد نیاز در مسیر بین شهری از جمله تعهدات شرکت های نقل طرف قرارداد سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران در موسم حج تمتع می باشد.پذیرایی بسته های گرم و سرد بین راهی از دیگر خدمات سازمان حج و زیارت می باشد که در موسم حج عرضه خواهد شد. 

حامد ایلخانی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.