پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

بررسی آخرین اقدامات انجام شده برای جلوگیری از انتشار ویروس کورونا

بررسی آخرین اقدامات انجام شده برای جلوگیری از انتشار ویروس کورونا

در دیدار ریس مرکز هیات پزشکی حج و زیارت و مسئول هیات پزشکی عمره در عربستان با سرپرست دفتر نمایندگی سازمان آخرین اقدامات انجام شده برای جلوگیری از انتشار ویروس کورونا در بین زائران ایرانی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت از مکه مکرمه،  رییس مرکز پزشکی حج و زیارت به اتفاق مسئول هیات پزشکی عمره در محل دفتر نمایندگی سازمان با سرپرست و معاون این دفتر در مورد آخرین وضعیت انتشار ویروس کورونا در کشور عربستان دیدار و گفتگو کردند.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت : الحمدلله در حال حاضر هیچ موردی از شیوع این ویروس در بین زائران عزیز ایرانی مشاهده و گزارش نشده است و همکاران ما در مرکز پزشکی عمره آمادگی لازم جهت پیشگیری از شیوع ویروس کورونا در بین زائران را دارند .

دکتر مرعشی ضمن تشکر از همکاری خوب سرپرست دفتر نمایندگی سازمان و همکاران این دفتر در مورد پیشگیری از انتشار این ویروس  ، اظهار امیدواری کرد با تلاش شبانه روزی همکاران در مرکز پزشکی و ستاد عملیات عمره در زمان باقی مانده از عمره مفرده نیز خطری متوجه زائران ایرانی نگردد.

وی افزود : در دو شهر مدینه منوره و مکه مکرمه با توزیع پوسترهایی در مورد نحوه جلوگیری از انتشار این ویروس و همچنین از طریق درمانگاه های مستقر ،اطلاع رسانی خوبی برای زائران عزیز صورت گرفته است.

در این دیدار سرپرست دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت ضمن اعلام آمادگی این دفتر برای همکاری با مرکز پزشکی حج و زیارت جهت جلوگیری از انتشار این ویروس گفت : باید به صورتی اقدام شود که برای زمان باقی مانده عمره که حدود 250000 زائررا شامل می شود نیز در این مورد مشکلی بوجود نیاید.

رضایی افزود : الحمدا... تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر ورود ویروس کورونا به شهرهای مدینه منوره و مکه مکرمه گزارش نشده است و جای هیچ گونه نگرانی برای زائران گرامی وجود ندارد. وی همچنین از زائران خواست تا به نکات و توصیه های بهداشتی دقت بیشتری داشته باشند.

مرعشی در پایان از زائران خواست تا به نکات بهداشتی که در قالب پوستر و یا توصیه های پزشکی تذکر داده می شود اهتمام ورزند . وی همچنین به نکاتی که در ذیل آمده است جهت جلوگیری از انتشار این ویروس اشاره کرد:

1-شستشوی مکرر دست ها با آب و صابون

2-رعایت بهداشت دهان و دندان(قرقره کردن با آب و نمک)

3-رعایت حداقل یک متر فاصله از دیگران  

4-استفاده از سجاده شخصی در حرم

5-استفاده شخصی از وسایل بهداشت فردی

حامد ایلخانی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.