پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

امام جمعه اهل سنت شهرستان درمیان :

« اهمیت وخدماتی که جمهوری اسلامی ایران به حج و زائرین می دهد دردنیا بی نظیر است»

    « اهمیت وخدماتی که جمهوری اسلامی ایران به حج و زائرین می دهد دردنیا بی نظیر است»

مولوی عبدالهی امام جمعه اهل سنت شهرستان "درمیان" در همایش زائرین حج و عمره این شهرستان گفت : هیچ کشوری در دنیا به اندازه جمهوری اسلامی ایران به زائرینش خدمات نمی دهد و بنده این موضوع را از قول کسانی می گویم که از سایر کشورهای مسلمان به حج مشرف شده بودند.

به گزارش روابط عمومی حج وزیارت خراسان جنوبی مولوی عبدالهی با اعلام رضایت از عملکرد سازمان حج وزیارت ادامه داد: اینکه سازمان حج وزیارت در جمهوری اسلامی ایران از جایگاه بسیار خوبی برخوردار بوده و معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد و نماینده محترم ولی فقیه بر آن نظارت می کند خود نشان دهنده اهمیت ویژه جمهوری اسلامی ایران به موضوع زیارت است.

وی در ادامه با تأکید بر وحدت مسلمانان ، حج و عمره را محل تجلی این وحدت اعلام و گفت: اسلام دین محبت و پیامبر ما پیامبر رحمت و ازخشونت بیزار است. هیچ مکتبی به جز اسلام برنامه ای ندارد که سفید و سیاه عالم را در یکجا جمع کند.

وی افزود: پنج چیز در مسجدالحرام و سه چیز در مشعر وجود دارد که همه مسلمانان به آن اعتقاد دارند و اعمال یکسان انجام می دهند که آن کعبه ، حجرالاسود ، مقام ابراهیم ، زمزم ، صفا و مروه ، منا ، مزدلفه و عرفات است که می تواند محور وحدت مسلمانان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی نماینده مردم شهرستانهای بیرجند ، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان نیز ضمن هشداردرخصوص توطئه استکبار و اختلاف افکنی بین مسلمانان ، اقدامات تکفیری ها را همسو با منافع غرب دانست.

وی که در همایش زائرین حج و عمره اهل سنت شهرستان "درمیان" سخن می گفت با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت بین مسلمانان افزود: درحال حاضر یک پنجم جمعیت جهان ، مسلمان بوده و 75 درصد ثروت دنیا در اختیار مسلمانان قرار دارد و هدف دشمن از اختلاف افکنی بین مسلمانان ، جلوگیری از استفاده مسلمین از این پتانسیل و استفاده از آن علیه مسلمانان است که باید در این خصوص هوشیار باشیم.

در این همایش که با حضور 500 نفر از زائرین عمره اهل سنت شهرستان درمیان برگزار شد ابوالفضل نوفرستی مدیر حج وزیارت خراسان جنوبی نیز مطالبی را درخصوص وحدت جهان اسلام و وظایف زائرین ایرانی بعنوان سفیران جمهوری اسلامی در کشور عربستان بیان نمود.

حجت الاسلام والمسلمین اوحدی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج وزیارت خراسان جنوبی نیز از دیگر سخنرانان همایش بود که ضمن تأکید بر حفظ وحدت مسلمانان ، مواردی را درخصوص مشترکات گسترده اهل سنت و تشیع عنوان نمود.

  شایان ذکر است در پایان این همایش که در روز سه شنبه 93/2/9 و با حضور 500 نفر از زائرین حج و عمره اهل سنت شهرستان درمیان برگزار گردید مناسک حج بصورت نمادین اجرا شد.  

محمد نجفی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.