پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

شور و شوق بین زائران برای فرارسیدن ماه رجب

شور و شوق بین زائران برای فرارسیدن ماه رجب

زائران بیت الله الحرام با فرارسیدن ماه رجب شور وشوق خاصی دارند و از اینکه در این ماه کنار بیت الله الحرام هستند بسیار خرسندند وآماده انجام عمره رجبیه می شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت از مکه،همزمان با فرارسیدن ماه رجب شور و شوق خاصی در میان زائران بیت الله الحرام وجود دارد و زائران خود را برای انجام عمره مجدد آماده می سازند تا بتوانند از فضیلت عمره رجبیه نیز برخوردار شوند.

در روایات و احادیث بسیاری از فضیلت عمره رجبیه یاد شده است. پیامبر گرامی اسلام می فرمایند: برترین عمره، عمره رجب است. روايت دیگری از معصوم (ع): انجام يك عمره مفرده در ماه رجب برابر است با ثواب انجام حج تمتع در موسم حج.

حضرت محمد (ص) فرموده است : رجب ماه بزرگ خداست و هیچ ماهی در حرمت و فضیلت به پای آن نمی رسد و قتال با کافران در این ماه حرام است آگاه باشید که رجب ماه پروردگار است و اگر کسی در ماه رجب حتی یک روز روزه بدارد خداوند متعال را از خود خشنود ساخته و خشم الهی از او دور می گردد. رجب برای امت من ماه استغفار است پس در این ماه به محضر پروردگار از گناهان خویش پوزش طلبید که خداوند بخشنده ای مهربان است.

در ماه رجب مناسبت هایی مانند میلاد امام محمد باقر (ع) شب لیله الرغائب،ایام اعتکاف، میلاد حضرت علی (ع)، وفات حضرت زینب کبری (س) ، شهادت امام موسی کاظم (ع)،  میلاد امام جواد (ع) ، مبعث حضرت رسول اکرم (ص) واقع شده است که این ماه را از دیگرماه ها متمایز نموده است.

حامد ایلخانی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.