پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با پایان یافتن انتخابات در عراق ؛

اعزام های عتبات به روال عادی بازگشت

اعزام های عتبات به روال عادی بازگشت
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت : کاروان های زمینی و هوایی زائران ایرانی عتبات از امروز طبق روال عادی به عراق عزیمت می نمایند و تغییری در برنامه سفر آنان بوجود نخواهد آمد.

«محسن نظافتی» صبح امروز در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت گفت :  فرودگاه نجف از ساعت 21 شب گذشته مجدداً فعالیت خود را آغاز کرده و پروازهای  رفت و برگشت زائران ایرانی این فرودگاه از سرگرفته شد.

وی افزود : از غروب روز گذشته تمام مرزهای زمینی عراق نیز باز شده و رفت و آمد کاروان های زمینی زائران ایرانی از طریق این مرزها صورت می گیرد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت ادامه داد : فرودگاه بغداد نیز که به علت برگزاری انتخابات پارلمانی عراق  موقتاً بسته شده بود، مجدداً  از ساعت 8 و نیم صبح امروز آغاز بکار نموده و پروازهای رفت و برگشت زائران از این فرودگاه از سرگرفته می شود.

نظافتی تصریح کرد: برنامه ریزی برای اعزام کاروان های زمینی و هوایی زائران ایرانی که در دو روز گذشته سفرشان لغو گردیده بود، صورت گرفته و این گروه از زائران طی روزهای آتی به عتبات اعزام خواهند شد و هیچ کاروانی بلاتکلیف نخواهد بود و برنامه سفر این عزیزان از طریق سامانه ثبت نام عتبات به ادارات حج و زیارت استانها جهت ابلاغ به کارگزاران زیارتی استان اعلام شده است.

این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اعزام های زائران ایرانی به عتبات از امروز به روال قبل بازمی گردد، بیان کرد : کاروان های زائران ایرانی مستقر در عراق که به علت بسته بودن مرزها طی این روزها نتوانسته بودند به کشور بازگردند ، از صبح امروز به ترتیب به کشور باز می گردند و عملیات بازگشت این کاروان ها تا پایان امروز به اتمام خواهد رسید .

وی در پایان در خصوص پرداخت خسارت به زائرانی که طی ایام برگزاری انتخابات در عراق تغییر در روز و نحوه سفرشان ایجاد شده بود ، گفت : خسارت مربوط به کاهش تعداد روز سفر برخی کاروانهای اعزامی به عراق در این ایام و هزینه مابه التفاوت ناشی از تغییر در نحوه برگشت کاروان های هوایی که به علت بسته بودن فرودگاه های عراق به صورت زمینی به کشور بازگردانده شده اند، محاسبه شده و ظرف دوهفته آینده به زائران عودت داده خواهد شد.

سومین انتخابات پارلمانی عراق روز چهارشنبه دهم اردیبهشت ماه در این کشور برگزار شد.



سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.