پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با فرا رسیدن ماه عزای سید و سرور شهیدان،‌ پرچم های گنبدهای حرم های مطهر سید الشهدا(ع) و قمر بنی هاشم(ع) تعویض شد و رنگ عزا به خود گرفت.

با فرا رسیدن ماه عزای سید و سرور شهیدان،‌ پرچم های گنبدهای حرم های مطهر سید الشهدا(ع) و قمر بنی هاشم(ع) تعویض شد و رنگ عزا به خود گرفت.
هر ساله در شب اول ماه محرم و پس از نماز مغرب عشا پرچم های حرمین شریف امام حسین (ع) و حضرت عباس(ع) طی مراسم خاصی تعویض می شود. ...

 هم زمان با تعویض پرچم حرم اباعبدالله الحسین(ع)، پرچم حرمین شریفین امام موسی کاظم و امام جواد(ع) در کاظمین نیز تعویض شد.

همزمان با سیاه شدن رنگ پرچم گنبد سید الشهدا(ع)، نور افشانی داخل حرم و بین الحرمین رنگ خون به خود گرفت و به نشانه خون خواهی قرمز شد.

هم چنین تعویض پرچم گنبد قمر بنی هاشم، حضرت اباالفضل العباس نیز در مراسم با شکوهی تعویض شد و جمعیت عزا دار با ورود به حرم یاور اباعبدالله الحسین(ع) با سلام و لبیک گفتن به حضرت عباس، عشق و ارادت خویش را به نمایش گذاشتند.

عزادران در مراسم خطاب به دشمنان انسان و حق اعلام کردند که به فرموده پیامبر اسلام(ص) که حسین از من است و من از حسینم با اسم حسین پرچم عزا را می افراشیم و همه بدانند که ما از خداییم و به خدا می پیوندیم.

علاوه بر آن جمعیت با گواه گرفتن آیاتی از قرآن کریم که عاقبت را از آن متقین می داند، فریاد زدند: اقرار می کنیم که ذلت را نمی پذیریم.

قبل از سخنان تولیت حرم حضرت اباالفضل العباس(ع)، جمعیت خطاب حضرت زهرا ( س ) اعلام کردند که به خدا سوگند تا ابد حسین(ع) را فراموش نخواهیم کرد.

مجید عبداللهی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.