پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

جزئيات ساخت فرودگاه جديد مدينه اعلام شد

جزئيات ساخت فرودگاه جديد مدينه اعلام شد
طرح توسعه فرودگاه بين المللي محمد بن عبدالعزيز‌ مدينه منوره يك طرح بزرگ است كه به مثابه طرح ساخت يك فرودگاه جديد با تمام زيرساختها به شمار مي رود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از رسانه‌هاي عربستان، شوراي هواپيمايي غيرنظامي عربستان بسته اي از طرحهاي آينده را براي توسعه فرودگاههاي بين المللي از جمله طرحهاي فرودگاههاي جديد و طرحهايي براي توسعه در آينده با هدف رفع نياز روزافزون در بخش حمل و نقل هوايي و ارتقاي سطح خدمات تصويب كرده است.


از جمله طرحهايي كه در آينده اجرا مي‌شود، فرودگاه بين المللي جديد شهر جده است كه با هدف مشاركت در طرحهاي حمل و نقل اقتصادي بزرگي كه عربستان شاهد است و افزايش تعداد حجاج و عمره گزاران و زائران حرمين شريفين اجرا مي‌شود و اين فرودگاه پلي براي ارتباط شرق با غرب به شمار مي‌رود.


اين طرح در سه مرحله اجرا مي‌شود كه در مرحله نخست، ظرفيت آن به ۳۰ ميليون مسافر در سال مي‌رسد و در مرحله سوم و پاياني به ۸۰ ميليون مسافر در سال خاهد رسيد.


بر اساس طرحهاي هواپيمايي عربستان، با اجراي طرح توسعه فرودگاه رياض، ظرفيت آن در پايان اجراي طرح به بيش از ۴۷ ميليون نفر در سال خواهد رسيد.


جزئيات فرودگاه جديد مدينه منوره


طرح توسعه فرودگاه بين المللي محمد بن عبدالعزيز مدينه منوره يك طرح بزرگ است كه به مثابه طرح ساخت يك فرودگاه جديد با تمام زيرساختها به شمار مي‌رود كه بر اساس قراردادهاي امضا شده با پيمانكاران، در مرحله اول، ظرفيت آن به هشت ميليون نفر در سال و در مرحله دوم به ۱۲ ميليون نفر در سال خواهد رسيد و هدف از اجراي اين طرح بهبود خدمات رساني و جذب تعداد بيشتري پرواز است با توجه به اينكه پيش بيني مي‌شود تعداد بيشتري را طي سالهاي آينده در خود جاي دهد.


اين طرح در زميني به زيربناي بيش از چهار ميليون متر مربع اجرا مي‌شود. اهميت اين فرودگاه از اين نظر است كه گذرگاه اصلي براي مدينه منوره به شمار مي‌رود.


بر اساس اين گزارش، با توجه به جايگاه مدينه منوره، ملك عبدالله دستور داده است فرودگاه محمد بن عبدالعزيز به فرودگاه بين المللي تبديل شود.


از طرحهاي آتي فرودگاه بين المللي جديد ابها است كه در دو مرحله اجرا مي‌شود و ظرفيت آن به سه ميليون و ۵۰۰ هزار نفر در مرحله اول و در مرحله دوم به ۵ ميليون نفر خواهد رسيد.


طرح ديگر مربوط به فرودگاه جديد جازان است تا ظرفيت آن به دو ميليون و ۴۰۰ هزار نفر برسد.



هواپيمايي عربستان همچنين از اجراي طرحهاي ساخت فرودگاه در جازان و القصيم خبر داده است.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.