پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت در همایش کارگزاران زیارتی مازندران :

زائران حج جمهوری اسلامی سفیران شایسته جهان اسلامند

زائران حج جمهوری اسلامی سفیران شایسته جهان اسلامند

مهندس سعید اوحدی با بیان اینکه در همایش بین المللی موسم حج تمتع هر یک از زائرین جمهوری اسلامی سفیران جهان اسلام هستند،گفت: شرایط امروز سازمان حج و زیارت در چگونگی حضور در موسم حج بسیار حساس و مهم است .

رییس سازمان حج و زیارت روز یکشنبه در همایش کارگزاران حج و زیارت مازندران در سالن اجتماعات مجتمع اهل بیت (ع) ساری از مدیران و کارگزاران به عنوان قافله سالار سازمان یاد کرد و گفت: حج تمتع یک همایش معنوی بین المللی جهان اسلام است و رشد کمی و کیفی آموزش زائرین در این همایش بین المللی جهان اسلامی باید برای کارگزاران حج و زیارت استان های کشور از اهمیت خاصی برخوردار باشد.

وی یکی از ابزارهای قبولی حج را مقوله اخلاقی این سفر معنوی دانست و گفت: امروز نگاه دنیای اسلام به زائرین ایرانی به عنوان سفیران جهان اسلام معطوف است.

ایشان با اشاره به برکت خون شهدا درنظام مقدس جمهوری اسلامی ارج نهادن به مقام آنان را از وظایف کارگزاران دانسته وتاکید نمودند در این راه با راهنمائی ما ، زائران نیز دراین سفر از موهبت خون شهدا بهره مند شوند.

وی به تبیین اوضاع سیاسی حج در سال جاری اشاره کرد و گفت: توقع بر این است که زائرین جمهوری اسلامی به این موضوع توجه کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: استکبار هر کشور را که ردپای جمهوری اسلامی در آنجا نبود را ساقط کرد اما در سوریه و عراق که جای پای جمهوری اسلامی قرار داشت نتوانست به اهداف خود برسد و این کشورها را ساقط کند

رییس سازمان حج و زیارت کارگزاران را خانواده اصلی و بزرگ سازمان عنوان کرد و گفت : هیچگاه نباید از ظرفیت سنگین نیروی انسانی کارگزاران حج وزیارت غافل شویم.

وی با بیان اینکه برگزاری نشست های صمیمی و راهگشا با کارگزاران حج و زیارت استان های کشور در سال جاری از برنامه های مهم سازمان است، بیان داشت: سازمان حج و زیارت به پیشنهادات ، نظرات ، انتقادات و راهکارهای کارگزاران اهمیت می دهد .ایشان با استناد به روایتی از امام صادق (ع) مشورت با کارگزاران وصاحبان تجربه رامایه نشاط فکری وکاری برشمرد واین نشستها را عظمت وثروت بزرگی دانست.

ایشان با اشاره به بیان سید آزادگان مرحوم حاج آقای ابوترابی مبنی براینکه سر خلقت جزخدمت نیست ازکارگزاران خواست ازتوفیقی که برای خدمتگزاری زائرین بدست آمده ازهیچ تلاشی فروگذاری ننمایند.معاون وزیر با اشاره به فرارسیدن ماه رجب،ودر پیش بودن ماه شعبان ورمضان تاکید کرد که با استفاده از ظرف این زمانها آمادگی بیشتری را برای خدمتگزاری به زائرین خانه خدا پیدانمائیم ،بهترین خدمت به خلق گره گشائی از کار آنان میباشد وباید خدا را شاکر باشیم که قافله سالار کسانی هستیم که خداوند دعوت آنان را اجابت می نماید.

وی با اشاره به اینکه هر چقدر بتوانیم خدمات ارزنده تر و مطلوب تری را به زائرین ارایه کنیم، ثواب بیشتری خواهیم برد، ادامه داد: فعالیت در حج و زیارت و خدمت به زائرین افتخاری است که نصیب هر کسی نمی شود.

وی با بیان اینکه حج و زیارت نباید در مقوله اداری گرفتار روش های سنتی باشد، بیان داشت: باید از سامانه الکترونیکی و ارتباطات اینترنتی در جهت کمک به زائرین بیشترین استفاده را برد.

رییس سازمان حج و زیارت کشور تاکید کرد: زائرین نباید هیچ مشکلی را در تمامی مراحلی که با کارگزاران سرو کار دارند ،احساس نارضایتی کنند.

اوحدی تصریح کرد: سازمان حج و زیارت به همراه کارگزاران و عوامل آن میزبان تشریفاتی برای زائرین نیستند و تمام عوامل در این سازمان خادم زائرین محسوب می شوند و این ادعا باید در عمل به زائرین نشان داده شود.

اوحدی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت به دنبال تمرکززدایی در ارائه خدمات به زائران است، اظهار داشت: نباید در عصر ارتباطات به صورت سنتی عمل کنیم

اوحدی با بیان اینکه پسندیده نیست من به عنوان رئیس این سازمان از سرمایه‌ها و ظرفیت‌ها غافل باشم و خدای ناکرده صرفا شعار مردمی بودن سر بدهم، تصریح کرد: یکی از اهداف وجودی چنین نشست‌هایی بهره‌مندی از سرمایه‌ها است

وی به شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و نقش سازمان حج و زیارت اشاره کرد و گفت: به این جمع‌بندی رسیدیم که شاید قدم نخستی که در حوزه مدیریت جهادی بر عهده ما گذاشته شده، حضور میدانی و مردمی باشد.

ایشان در قسمت دیگری از سخنان خودبا اشاره به شعار امسال مقام معظم رهبری حج وزیارت را با داشتن 70000نیرو درامر خدمت رسانی به زائرین تجلی مدیریت جهادی معرفی نمود.

 وی با اشاره به تشرف حدود 3000000 نفردر سال به  به سفرهای حج ،عمره وعتبات ودرگیر بودن حدود 18000000 نفر بدرقه کننده در این عرصه ظرفیت خوبی برای انتقال مسائل معنوی و فرهنگی به جامعه اسلامی دانست.

 ایشان درادامه سخنان با اشاره به افزایش 68 درصدی عمره سال جاری،کاهش  4000000 ریالی دربهای تمام شده هزینه سفر عمره ،ثبت نام زودتر ازموعد حج تمتع ،قسطی نمودن هزینه سفر حج ،شروع عملیات عمره در اوایل ماه سفرپس از 35 سال ،ارتباط موثر با وزارت امور خارجه ، ارتباط بهینه با بعثه مقام معظم رهبری ونهائی شدن قرارداد های مسکن وحمل ونقل حج تمتع را از مصادیق بارز مدیریت جهادی در چند ماه اخیر برشمرد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه اگر گره‌های اقتصادی مسائل فرهنگی، باز نشود توسعه صورت نمی‌گیرد، گفت: باید اقتصاد زیارت را تبیین کنیم و سازمان با تشکیل یک کارگروه مشورتی اقتصادی زیارتی را تبیین کرده است. 

وی از آغاز فعالیت شرکت توسعه عمران امید زائر خبر داد و گفت: این شرکت با هدف توسعه زیر ساخت ها برای انجام صحیح خدمات به زائرین عتبات عالیات با هزار میلیارد ریال آغاز به کار می کند.تاسیس شرکت امید زائر در راستای توسعه زیرساخت های رفاهی سفرهای عتبات است.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه بخش خصوصی سرمایه گذاری مناسبی را برای خدمت رسانی به زائران عتبات عالیات انجام می دهد ،تصریح کرد:  دو زائر سرا مخصوص زائران عتبات عالیات تا اربعین حسینی امسال در مرز چزابه به بهره برداری می‌رسد.در مرز مهران نیز سرمایه گذار بخش خصوصی یک هتل مناسب را خواهد ساخت.

وی از کلنگ زنی ساخت دو زائر سرا در شلمچه خبر داد و گفت: این زئرا سراها توسط یکی از شیعیان کشور قطر ساخته می شود.

وی به ساخت دو پروژه اقامتی در کربلا و نجف خبر داد و گفت: این طرح ها در راستای اجرای شعار سال جاری مقام معظم رهبری است.

اوحدی با اشاره به سفراخیر خود به عربستان وملاقات با وزیرحج عربستان ازقول ایشان زائرین ایرانی را اخلاق مدار،منظم وبافرهنگ معرفی ونقش مدیران وروحانیون کاروانها را در این زمینه  با اهمیت خواندایشان همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند از جمله لوازم قبولی حج رعایت اخلاق میباشد از مدیران وکارگزاران خواست تا در این زمینه تلاش بیشتری بعمل آورند.

ایشان در ادامه با اشاره به دریافت مجوز موسسه مستقل آموزش علمی وکاربردی اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک بتوانیم در رشته های مختلف دانشجو جذب نمائیم.

مهندس اوحدی اهداف این سفر را آشنائی با ظرفیتهای استان،فضای گفت وشنودبا کارگزاران ،دریافت پیشنهادات از آنان ،دنبال نمودن اهداف دولت تدبیر وامید وتشکر اززحمات کسانی که درعرصه حج وزیارت فعالیت می نمایند بیان کرد.
در این سفر آقایان محمدی معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی ،حجت الاسلام شهسواری مدیرکل حوزه ریاست وروابط عمومی،حجت الاسلام زاهدی مدیرکل حراست ،شرافتی مدیرکل ارزیابی عملکرد،رسیدگی به شکایات  وارزشیابی ، محمدی مدیر کل فنی وامور کارگزاران ، رئیس سازمان را همراهی نمودند .
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.