پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت در دیدار با استاندار مازندران:

حج و زیارت بستری مناسب برای توسعه فرهنگی در کشور

حج و زیارت بستری مناسب برای توسعه فرهنگی در کشور

رئیس سازمان حج و زیارت : سالانه بواسطه سفرهای زیارتی حج، عمره و عتبات حدود 20 میلیون نفر از افراد جامعه بطور مستقیم و غیر مستقیم با سازمان حج و زیارت در ارتباطند که این ارتباط بستری مناسب برای توسعه فرهنگی در کشور است.

رئیس سازمان حج و زیارت در پنجمین سفر استانی خود روز گذشته به همراه جمعی از مسئولین سازمان حج و زیارت به استان مازندران سفر کرد.

مهندس اوحدی در این سفر در دیدار با آقای فلاح جلودار استاندار مازندران ضمن اشاره به اهمیت سفرهای استانی و بررسی میدانی امور و مسائل زائران در استان‌ها، گفت : سفرهای استانی با هدف شناسایی ظرفیت های استان ها در امر خدمات رسانی به زائران، بحث و تبادل نظر با کارگزاران زیارتی در استان ها و دریافت نظرات و پیشنهادات آنان در مسیر بهبود خدمات دهی به زائران انجام می گیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی ، بیان کرد: مجموعه حج و زیارت بستری مناسب برای پیاده سازی مدیریت جهادی در کشور است.

وی با بیان اینکه سالانه 3 میلیون نفر از زائران ایرانی حج، عمره و عتبات با سازمان حج و زیارت در ارتباط هستند گفت: با در نظر گرفتن خانواده  و بدرقه کنندگان زائران و حجاج، در مجموع سازمان حج و زیارت با حدود 20 میلیون نفر از افراد جامعه بطور مستقیم و غیر مستقیم در ارتباط است و بدین ترتیب عرصه حج و زیارت بستری مناسب برای توسعه فرهنگ در کشور را فراهم می آورد.

مهندس اوحدی در ادامه افزایش 68 درصدی تعداد زائران ایرانی در عمره جاری، صرفه جویی 400 میلیارد تومانی در هزینه های عمره، ثبت نام زودهنگام زائران حج تمتع در کاروان های حج 93، دو قسطی شدن هزینه های حج  را از دستاوردهای مهم سازمان حج و زیارت دانست و گفت : با برنامه ریزی و تمهیدات اندیشیده شده در عمره جاری پس از 35 سال زائران ایرانی در نیمه اول ماه صفر به سرزمین وحی اعزام شدند.

آقای فلاح جلودار استاندار مازندران نیز ضمن خیرمقدم به ریاست سازمان حج و زیارت و همراهان، از تلاشها و اقدامات سازمان حج و زیارت در حوزه خدمات رسانی به زائران تقدیر کرد و اظهار امیدواری کرد : در سایه همدلی مسئولین در کشور خدمات شایسته به زائران استان ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه مردم خطه مازندران مردمی ولایی و شیفته زیارت اهل بیت(ع) هستند گفت : استانداری آمادگی دارد تا در مسیر بهبود خدمات رسانی به زائران و حجاج در خصوص توسعه فرودگاه مازندران و ساخت مرکز آموزش با سازمان حج و زیارت همکاری داشته باشد.

مهندس اوحدی و همراهان  پس از این دیدار در همایش کارگزاران زیارتی استان مازندران شرکت کردند.

سفرهای استانی رئیس سازمان حج و زیارت و تیم همراه در راستای آسیب شناسی مسائل و مشکلات زائران در استان ها و کشف راهکار رفع آن و شناسایی ظرفیت های  استانی در مسیر بهبود و توسعه خدمات دهی به حجاج و زائران انجام می گیرد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.