پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

طبخ روزانه بیش از 26 هزار غذا در آشپزخانه دخیل مدینه منوره

طبخ روزانه بیش از 26 هزار غذا در آشپزخانه دخیل مدینه منوره

روزانه بیش از 26 هزار پرس غذا برای زائران ایرانی که در شهر مدینه منوره اسکان دارند در آشپزخانه مرکزی دخیل توسط آشپزان ایرانی طبخ و توزیع می گردد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت از مدینه، روزانه بیش از 44461 پرس غذا توسط دو آشپزخانه مرکزی دخیل و زین طبخ می شود که سهم آشپزخانه دخیل از این طبخ تعداد 26843 پرس و آشپزخانه زین تعداد 17618 پرس غذا برای وعده های غذایی نهار و شام زائران گرامی می باشد.

مدیر آشپزخانه مرکزی دخیل گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از ستاد مدینه منوره و آمار تخصیصی روزانه حدود 26843 پرس غذا در دو وعده نهار به تعداد 14543 پرس و تعداد 12300 پرس برای شام زائران گرامی توسط بهترین آشپزان و عوامل ایرانی طبخ و توزیع می گردد. این آشپزخانه متشکل از بخش‌ها و سالن‌های مختلف از جمله سالن‌های طبخ برنج و سوپ، سالن طبخ خورشت، سالن‌های مجزا جهت آماده سازی گوشت و مرغ و ماهی، سردخانه‌های بالا و زیر صفر و امور اداری و انبار جهت نگهداری مواد اولیه می باشد.

 

وی افزود:آشپزخانه مرکزی دخیل با 61 نفر نیرو در بخش های مختلف آشپزخانه نسبت به پخت و توزیع غذای سالم و بهداشتی برای زائران ایرانی فعالیت می نماید. این نیروها با توجه به چارت تشکیلاتی ارسالی از طرف سازمان در بخش های مختلف از جمله قسمت آماده سازی ، پخت برنج ، خورش و کباب ، سوپ و قصاب و امور اداری فعالیت می نمایند.

سید حسین زین العابدین اضافه کرد: تمامی این نیروها مجرب و دارای کارت بهداشت سلامت فردی هستند نیروهای حاضر در آشپزخانه دخیل با کار شبانه روزی قصد دارند تا زمینه رضایت زائران را در مورد پخت و تناسب با ذائقه هموطنان عزیزمان فراهم آورند. برای تحقق این منظور جهت زائران سالخورده و بیمار نیز روزانه 5% غذای رژیمی پخت می شود  .

مدیر آشپزخانه مرکزی دخیل تصریح کرد: مسئول توزیع ضمن کنترل هیترها و ارسال غذا به هتل ها همه روزه در ساعات صرف نهار و شام به صورت آماده می باشد تا در صورت لزوم هتل ها به غذای اضافی نسبت به ارسال غذا به هتل های درخواست کننده اقدام نماید برای این منظور شماره تماس مدیر آشپزخانه و مسئول توزیع بر روی کلیه هیترها نصب شده است.

وی همچنین گفت: یکی از اقدامات انجام گرفته مثبت در عمره جاری تهیه مواد اولیه مناسب می باشد که نسبت به سال گذشته از کیفیت بهتری برخوردار می باشد که همین موضوع می تواند زمینه پخت غذایی با کیفیت بالاتر را برای زائران ضیوف الرحمان فراهم آورد.

حامد ایلخانی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.