پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

خدمات رسانی به زائران عمره در مسیر مدینه تا مکه

خدمات رسانی به زائران عمره در مسیر مدینه تا مکه

ستاد مدینه منوره به زائرانی که برای انجام مناسک عمره از شهر مدینه  به سمت مکه  حرکت می نمایند در مسجد شجره و ایستگاه اسماک الحمراء و همچنین ایستگاه رفاهی حرمین خدمات رسانی می نماید.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت از مدینه، ستاد مدینه منوره برای زائران ایرانی که از شهر مدینه  به سمت مکه  حرکت می نمایند در طول مسیر از جمله در مسجد شجره و ایستگاه اسماک الحمراء و همچنین ایستگاه رفاهی حرمین خدمت رسانی می نماید.

رییس ستاد مدینه منوره گفت: همه روزه تعداد 120 دستگاه اتوبوس از ساعت 14 مقابل هتل هایی که کاروان خروجی دارند حاضر می شوند و عمره گزاران عزیز را ابتدا به مسجد شجره و سپس بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء و بستن احرام به سمت مکه مکرمه انتقال می دهند.

مهدی حضوری افزود:  نیروهای واحد حمل ونقل از ساعت 17 در  مسجد شجره حضور یافته و  چینش اتوبوس ها ، مراقبت از وقایع احتمالی ، راهنمایی زائران در محیط پارکینگ و دیگر امور رفاه زائران را انجام می دهند. همچنین همه روزه تعداد 3 نفر از عوامل ثابت هتل ها به صورت چرخشی و طبق جدول تعیین شده در محل مسجد شجره حضور یافته و با استفاده از ویلچر به زائران سالمند و ناتوان در تردد به سمت مسجد شجره از پارکینگ و بالعکس کمک می کنند و همه روزه یک دستگاه آمبولانس در محل مسجد شجره جهت مشکلات احتمالی مستقر می باشد.

وی اضافه کرد: زائران بعد از محرم شدن با اتوبوس های خود به سمت مکه مکرمه حرکت می نمایند. در مسیر شهر مکه ایستگاه اسماک الحمراء جهت تحویل غذا به زائران دایر می باشد که در این ایستگاه  دو نفر از نیروهای واحد تدارکات نسبت به آماده سازی و توزیع غذا جهت استفاده زائران مستقرند و غذای زائران را پس از ایستادن اتوبوس ها به مدیران کاروان ها تحویل می دهند. در این ایستگاه روزانه بیش از 4000 پرس غذا طبخ می گردد.

همچنین ایستگاه دیگری به نام حرمین در فاصله 230 کیلومتر مانده به شهر مکه مکرمه برای استراحت و صرف نوشیدنی زائران ضیوف الرحمان دایر می باشد که کارکنان این ایستگاه نسبت به پذیرایی و راهنمایی زائران و کمک به زائران سالمند برای سوار شدن به اتوبوس های خود اقدام می نمایند.

وی گفت : در سراسر زمان حضور زائران محرم شده در ایستگاه حرمین یک نفر پزشک برای ارائه خدمات درمانی به زائران و عمره گزاران مستقر است.


حامد ایلخانی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.