پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

کاهش آمار مرگ و میر زائران در تمتع 91 با اجرای پژوهش‌های بهداشتی

 کاهش آمار مرگ و میر زائران در تمتع 91 با اجرای پژوهش‌های بهداشتی
معاون آموزش و پژوهش مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: با اجرا و به کارگیری نتایج طرح‌های پژوهشی بهداشتی مرکز پزشکی حج و زیارت، آمار مرگ و میر و مراجعات زائران به مراکز درمانی هلال احمر در حج تمتع سال 91 کاهش یافت.
امین‌رضا طباطبایی، معاون آموزش و پژوهش مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به کاهش آمار مرگ و میر زائران در حج سال جاری، گفت: در سال جاری با ارائه آموزش‌های لازم به پزشکان و زائران بر اساس نتایج طرح‌های پژوهشی بهداشتی که در نخستین کنگره بین‌المللی پزشکی حج و زیارت نیز ارائه شده بود شاهد کاهش آمار مرگ و میر و مراجعات زائران به مراکز درمانی هلال احمر در طول ایام برگزاری حج بودیم.
طباطبایی افزود: برخی نتایج طرح‌های پژوهشی که سال‌های گذشته در مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر استخراج شده بود به صورت دستورالعمل تهیه و تدوین و آموزش‌های لازم بر این اساس به پزشکان و زائران ارائه شد که نتایج خوبی در سلامت زائران در بر داشت.
وی با اشاره به اجرای 8 طرح پژوهشی جدید در حج سال جاری، بیان کرد: داده‌ها و نتایج اولیه این طرح‌های پژوهشی که بر اساس اولویت‌هایی همچون بیماری‌های تنفسی و علل آن، بیماری دیابت و عوارض آن در طول سفر حج و سفرهای زیارتی تغذیه زائران انجام شد پس از ثبت‌ سیستمی، آنالیز و نتایج آن در حج سال آینده مورد استفاده همکاران مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر، قرار می‌گیرد.
طباطبایی در ادامه با اشاره به اینکه چندین موضوع پژوهشی، بهداشتی جدید در حوزه عتبات عالیات تعریف شده است، اظهار کرد: این عناوین پژوهشی که با اولویت بیماری‌های گوارشی شایع در عتبات، مشکلات تنفسی، آنفولانزا و حوادث و بیماری‌های منجر به فوت تعریف شده است برای انجام تحقیقات میدانی به زودی ابلاغ می‌شود.
مجید عبداللهی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.