پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رتبه هشتم استان قم در اعزام زائران به حج و عمره

  • 18 اردیبهشت 1393
  • 09:42
  • استان ها
  • 0 دیدگاه
  • 1163 بازدید
  • Article Rating

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قم ، اکبر رضایی امروز در همایش کارگزاران حج و مدیران دفاتر زیارتی که با حضور رئیس سازمان حج و زیارت در سالن همایش‌های حج و زیارت استان قم برگزار شد، اظهار داشت: استان قم یک‌میلیون و 151 هزار نفر جمعیت دارد که از نظر سرانه جمعیتی این استان رتبه 22 کشوری را دارد.

وی استان قم را از نظر اعزام زائر به حج، عمره و عتبات عالیات مورد توجه قرار داد و گفت: استان قم از این نظر با اعزام 80 هزار نفر زائر رتبه هشتم کشوری را به خود اختصاص داده که این رقم مسئولیت کارگزاران زیارتی را افزایش می‌دهد.

مدیر حج و زیارت استان قم با تبیین آمار اعزامی به حج عمره و عتبات عالیات تصریح کرد: از استان قم، 52 هزار نفر به عتبات عالیات، 24 هزار نفر به عمره و 1900 نفر به حج اعزام می‌شوند.

رضایی از برگزاری سالانه 6 همایش عمومی زائرین عمره و حج خبر داد و گفت: هفته‌ای یک همایش عتبات از سوی اداره حج و زیارت در قم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی اداره کل حج و زیارت قم بیان کرد: 220 دانشجو در مقطع کاردانی و کارشناسی مرکز علمی کاربردی حج و زیارت به تحصیل اهتمام دارند.

مدیر حج و زیارت استان قم به سهمیه ویژه این استان در اعزام زائران به حج،عمره و عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: امیدواریم عنایت ویژه در تخصیص سهم به استان قم ادامه داشته باشد تا بتوانیم پاسخ مناسبی به تقاضای مردم بدهیم.

در ادامه محمود پارچه باف نماینده کارگزاران اظهار کرد: مردم و کارگزاران از کنترل و پیشگیری از افزایش قیمت‌های بی‌رویه حج و عمره خرسند هستند.

وی روان‌سازی ارتباط و تعامل با مسئولان عربستان برای افزایش آمارها و ظرفیت زائران اعزامی را کاری بسیار ارزشمند از سوی سازمان حج و زیارت عنوان کرد و گفت: قابل انتقال شدن فیش‌های حج عمره رضایت مردم را فراهم کرده و از دلال بازی‌ها جلوگیری کرده است.

نماینده کارگزاران حج، با اشاره به تبصره ماده 132 قانون مالیات تصریح کرد: براساس این قانون باید مالیات از دفاتر زیارتی به صورت 50 درصدی دریافت شود ولی این مسئله تاکنون عملی نشده و به یک دغدغه تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه قم یک شهر مذهبی و زائرپذیر است، گفت: با توجه به علاقه مردم و توجه ویژه به سفرهای زیارتی در ماه رجب و شعبان باید توجه ویژه‌ای به تخصیص سهمیه در قم داشت تا بتوانیم به نیاز مردم پاسخ مطلوبی بدهیم.

پارچه باف با اشاره به استقبال از اعزام به عتبات عالیات به صورت هیئتی گفت: اگر بتوانیم این سیستم را ساماندهی کنیم، بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.