پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

برگزاری پنجمین همایش آموزش متمرکز زائران عمره استان همدان

  • 21 اردیبهشت 1393
  • 15:59
  • استان ها
  • 0 دیدگاه
  • 1571 بازدید
  • Article Rating
برگزاری پنجمین همایش آموزش متمرکز زائران عمره استان همدان

پنجمین همایش آموزش متمرکز زائران سفر زیارتی عمره مفرده استان همدان با حضور قریب به2000 نفراز زائرین در حسینیه حضرت امام خمینی (ره) برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی مدیریت حج و زیارت استان همدان ، در این همایش از زائرین اعزام های مورخ 19/2/93 لغایت 2/4/93 استان همدان دعوت بهعمل آمده است تا ضمن بهره گیری از توصیه های مدیر حج و زیارت استان ، و دیگر مسئولین ، با استفاده از ماکت های نصب شده در محل همایش ، بصورت نمادین با اعمال و مناسک عمره مفرده آشنا شوند.
در ابتدای این همایش ساغرچی مدیر حج و زیارت استان ضمن تشکر از خدمات ارزنده حجه الاسلام و المسلمین اسماعیلی طی چندین سال خدمت خالصانه در حج و زیارت استان به زائرین بعنوان سفیران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توصیه هائی بیان کرده و افزودند : بحمدالله در سازمان حج و زیارت در راستای نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد ، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اقدامات مهمی صورت گرفته که از آن جمله آغاز شدن عملیات عمره 93-92 برای اولین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ماه صفر ، که با مدیریت جهادی جناب مهندس اوحدی معاون محترم وزیر و ریاست سازمان حج و زیارت کشور و همکاران ایشان ، موفق به افزایش سهمیه درعملیات عمره شدند و عزیزانی که سالها در صف اعزام قرار داشتند توانستند به سرزمین وحی اعزام شوند.
مدیر حج و زیارت استان گزارشی از آنالیز هزینه سفر زائرین به تفکیک حمل و نقل (هوائی و زمینی) اقامت و پذیرائی و ... به سمع و نظر زائرین رسانده و بیان داشت اجرای عملیات عمره زائران ایرانی برای وزیر حج عربستان بعنوان الگو شناخته شده و برای ایشان جالب توجه بوده است .

ساغرچی مدیر حج و زیارت استان در خصوص دوری از بازار گردی و اتلاف وقت در مراکز خرید و استفاده هر چه بیشتر از اماکن زیارتی در مکه مکرمه و مدینه منوره را مورد تاکید قرارداده و از خواهران و برادران زائر درخواست نمود نسبت به رعایت کامل حجاب اسلامی و مسائل اخلاقی اهتمام ورزند و مقررات کشور عربستان را مورد توجه قرار دهند.

  ایشان شرکت در نماز های جماعت را ازجمله نکات بسیار مهم و ضروری برشمردند و در خصوص شرایط جدید مسجد الحرام با توجه به عملیات تخریب و گسترش این حرم شریف ، مطالبی را به زائرین متذکر شدند.

ساغرچی مدیر حج و زیارت استان ، ضمن تأکید بر رعایت حفظ حجاب افزود شما عزیزان به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران به کشور عربستان سعودی اعزام میشوید که می بایست بیش از پیش مراقب اعمال و رفتار خود باشید
در ادامه این مراسم دکتر عرفانی معاون مرکز بهداشت استان در خصوص چگونگی رعایت مسائل بهداشتی و انتقال دو بیماری آنفولانزا و مننژیت گفت: متاسفانه هر ساله تعدادی از هموطنانمان که توفیق زیارت خانه خدا و حرم شریف پیامبر را کسب می نمایند در بازگشت از این سفر روحانی به بیماری های عفونی مبتلا می شوند که زائرین محترم می توانند با رعایت بهداشت و توجه به توصیه های مدیران کاروانها سلامت خود و خانواده و دوستان خود را تامین نمایند. وی تزریق واکسن مننژیت و آنفولانزا ، استفاده از سجاده شخصی و رعایت دقیق نکات بهداشتی را مجددا" مورد تاکید قرار دادند.
دکتر عرفانی در خصوص شستن دست ها و اخلاق سرفه کردن و عطسه نمودن و ... نکاتی را متذکر شده و مختصری در باره بیماری تنفسی ناشی از کورونا ویروس که به تازگی در کشور عربستان شایع شده مطالب لازم را ذکر کرد
سرهنگ مومیوند ازستاد مبارزه با مواد مخدر دیگر سخنران این همایش با خطاب قرار دادن زائرین به عنوان سفیران و نمایندگان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: در این سفر می بایست مراقب اعمال و رفتار خود باشد و رعایت نکاتی را که بعرض شما خواهم رساند مورد تاکید می باشد.

سرهنگ مومیوند تصریح کرد : طبق آمار ، همه ساله یک درصد از زائرین ، حامل مواد مخدر هستند که باعث مشکلات عدیده ای برای خود و همراهان و همچنین مسئولین کاروان می گردند لذا برای عدم بوجود آمدن این مشکلات ، توسط نیروهای امنیتی و قضائی داخلی ، کنترل های شدیدی صورت می گیرد.

وی افزود: طبق قانون و مقررات کشور عربستان چنانچه در آن کشور ، از شخصی از یک گرم تا ده گرم مواد مخدر کشف کنند به مجازات از دو تا پانزده سال حبس محکوم میشود و برای بیشتر از آن نیز حکم اعدام صادر می نمایند.

سرهنگ مومیوند در خصوص حمل داروهای مخدر تأکید کرد: چنانچه زائری نمی تواند بدون حمل مواد مخدر به این سفر اعزام گردد و موفق به ترک آن هم نیست توصیه می کنم به این سفر نرود و آبروی ایران و ایرانی را نبرد.
در ادامه همایش ، مسئول حراست حج و زیارت استان در خصوص رعایت مسائل امنیتی در سفر گفت: استفاده از مهر در مسجد النبی و مسجد الحرام و رد شدن از بین نمازگزاران و اقامه نماز فرادا و بوسیدن ضریح و دخیل بستن و همچنین برداشتن خاک از قبرستان بقیع ممنوع است.

وی ادامه داد چنانچه در هر مکان ، درگیری مشاهده کردید تحت هیچ عنوان دخالت نکنید چرا که بسیاری از این درگیری ها ساختگی است و در جهت سرقت اموال شما برنامه ریزی شده است. از بحث کردن با عوامل سعودی مستقر در قبرستان بقیع و دیگر مکانها جدا" خودداری کنید. زمانی که محرم میشود و از مسجد شجره به مکه مکرمه اعزام میشوید مراقب اشیا و ساکهای خود باشید و به هیچ یک از عوامل شرکتهای حمل و نقل اعتماد نکنید. 

مسئول حراست حج و زیارت استان در خصوص رعایت حجاب اسلامی توسط خواهران اضافه کرد: به هیچ عنوان در هنگام خرید جهت تخفیف گرفتن با فروشنده بحث نکنید و از پرو کردن لباس در هنگام خرید جدا" خودداری کنید0

حجه الاسلام والمسلمین اسماعیلی رئیس سابق حج و زیارت استان همدان ضمن اشاره به فضیلت ماه پربرکت رجب گفت:  شما زائرین در بهترین ماه های خدا به این سفر معنوی اعزام میشوید آنانی که در ماه مبارک رمضان مشرف میشوند خوشا به سعادتشان که میهمانی در میهمانی است.
ایشان در خصوص شرایط انجام اعمال عمره مفرده مانند حضور در میقات و ذکر نیت و گفتن تلبیه (لبیک) و همچنین لباس احرام برادران و خواهران و محرمات احرام و بستن احرام توسط مردان و چگونگی استفاده از همیان نکات قابل توجهی را بیان داشتند و زائرین را با مسائلی که از لحظه محرم شدن در میقات شجره ، تا ورود به مکه مکرمه با آن روبرو هستند آگاه ساختند.
رئیس سابق حج و زیارت استان همدان در ادامه برنامه با استفاده از ماکت های نصب شده در سالن ، اعمال و مناسک عمره مفرده از ابتدا (محرم شدن ) تا انتها (نماز طواف نسا ) بصورت عملی برای زائرین آموزش داد که مورد استفاده و استقبال زائرین حاضر در همایش قرار گرفت.

                                                                                                                                                      (( روابط عمومی مدیریت حج و زیارت استان همدان ))
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.