پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

گرد و غبار شديد در كربلا؛

زنگ هشدار با هجوم ريزگردها به صدا در آمد / تصاوير

زنگ هشدار با هجوم ريزگردها به صدا در آمد / تصاوير
آلودگي شديدي كه از لحظاتي پيش (پنجشنبه ساعت ۱۷) با حمله ريزگردها در هواي كربلا آغاز شده، زنگ هشدار را در اين شهر مقدس به صدا در آورده است؛ زائران توصيه‌هاي پزشكي را در اين زمينه جدي بگيرند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به كربلاي معلي، باز هم فصل گرما در عراق فرا رسيد و بايد شاهد هجوم ريزگردهاي شديد گرد و غبار باشيم كه سلامت زائران را با تهديد جدي مواجه مي‌كند؛ حجم اين ريزگردها به اندازه‌اي است كه نماي حرم مطهر امام حسين (ع) از ديده‌ها محو شده است.

دكتر ماشاءالله رضايي نماينده مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر در عراق از زائراني كه قصد عزيمت به سفر زيارتي عتبات را دارند مي‌خواهد كه با تهيه ماسك‌هاي تخم مرغي و كتاني از داروخانه‌هاي سطح شهر خود، حتما از ماسك براي پوشش بيني و دهان خود استفاده كنند.

وي با اشاره به اين پديده كه چند سالي است به معضل كشورهاي عراق، سوريه، عربستان و به طبع آن ايران تبديل شده است، استفاده از ماسك را براي در امان ماندن از دست ذرات ريز معلق در هوا و به طبع آن دچار نشدن به بيماري‌هاي تنفسي به زائران توصيه مي‌كند.

توصيه مي‌شود كه زائران براي اين كه خود را از اثرات سوء گرد و غبار حفظ كرده و اثرات نامطلوب اين پديده را بر سلامت خود به حداقل برسانند، در زمان وقوع اين پديده از محل استقرار خود خارج نشوند و يا زمان فعاليت خود را در هواي آزاد به حداقل ممكن برسانند.

زائران توجه داشته باشند كه ماسك‌هاي كاغذي معمولي و دستمال نمي‌تواند جلوي ورود ذرات ريز گرد و غبار به سيستم تنفسي را بگيرد و تنها استفاده از ماسك‌هاي ويژه كه براي اين منظور طراحي شده است، پيشنهاد مي‌شود.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.