پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دومین همایش زائرین عمره گزار تبریز برگزار شد.

دومین همایش زائرین عمره گزار تبریز برگزار شد.
دومین همایش زائرین عمره گزار تبریز که تاریخ تشرفشان از 20/02/93 لغایت 01/04/93 بود از ساعت 9 الی 12 روز جمعه مورخ 19/02/93 در محل سالن ژیمنازیوم دانشگاه تبریز برگزار شد.

دومین همایش زائرین عمره گزار تبریز از ساعت 9 الی 12 روز جمعه مورخ 19/02/93 در محل سالن ژیمنازیوم دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان آذربایجان شرقی این همایش با حضور پرشور زائرین بیت ا..الحرام و با همکاری کارگزاران حج و زیارت استان با تلاوت آیاتی از کلام ا.. مجید و اجرای گروه تواشیح و مدیحه سرایی آغاز گردید.

حجت الاسلام والمسلمین مشهوری- مدیر حج و زیارت استان در این همایش گفت: خداوند را شاکریم که ما را به این راه هدایت نموده و توفیق آماده شدن برای زیارت خانه خدا و مدینه منوره و بقیع را داده است. شما که دارید آماده می شوید یقین بدانید که این توفیق شامل حال شما شده است و باید شاکر خداوند باشیم. این جلسات برای کسب آمادگی بیشتر شما فراهم شده است،

مشهوری افزود: امروزه حج و زیارت نهایت سعی و تلاش خود را کرده است تا زائرین با عزت و سربلندی عازم شده و به سلامتی برگردند، تنها کشوری که دارای حکومت شیعی می باشد جمهوری اسلامی ایران است، عربستان به دنبال ایراد گیری از زائرین ایرانی است، تک تک شما نماینده ایران در سرزمین وحی و مدینه منوره هستید، شما می توانید بهترین پیام رسان و سفیر ایران باشید، عظمت ملت ایران محسوس است، در این سفر دنبال دشمنی با ما هستند، توصیه های مدیران روحانیون محترم کاروانها را جدی بگیرید، چرا که هدف آنها اعزام راحت شماست.

مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت حضور در نمازهای جماعت گفت: اگر امام(ره) فتوا می دهند که در نمازهای جماعت آنها شرکت کنید به خاطر اینست که نگویند شیعه نماز نمی خواند، وقتی زائرین ایرانی در نمازهای جماعت شرکت می کنند دیگر آنها نمی توانند علیه ما بهانه جویی و ایراد گیری کنند، وقتی که فردی در وقت اقامه نماز جماعت، برخلاف جهت مردم حرکت می کند، تبلیغات سوئی برای زائرین ایرانی ایجاد می شود، دوربین ها حرکات ما را ثبت می کنند، سعی کنیم حرکات سنجیده داشته باشیم، زائرین کشور ما نسبت به دیگر کشورها در رفاه بیشتری هستند، امیدوارم الان که این توفیق الهی شامل حال شما شده است آمادگی داشته باشید و به مطالب مطرح شده اهتمام ویژه داشته باشید.

وی در ادامه با اشاره به قداست این مکان ادامه داد: یک رکعت نماز در مسجدالحرام معادل صد هزار رکعت نماز می باشد، طواف فقط در مکه مکرمه است، جائی است که امام زمان(عج) در آنجا ظهور می کند، این فرصتها فقط در آنجا ایجاد می شود، روضه رضوان در مسجد نبوی تکه ای از بهشت است، از همه لحظه های این فرصت ایجاد شده استفاده کنید و برای همه و آنهایی که آرزوی این سفر را دارند دعا کنید، ایشان در پایان از حضور و استقبال تمامی عزیزان کمال تشکر و قدردانی را داشتند.

سخنران دیگر این همایش حجت الاسلام والمسلین بلاغی، گفت: اکنون نعمت اعزام به خانه خدا برای شما فراهم شده است، انشاءا.. آماده شده اید که در این مسیر قدم بگذارید، آنهم در این ماههای مبارک رجب، شعبان و رمضان، عمره در ماه رمضان ثواب حج دارد، امیدوارم که زیارتتان مورد توجه حق تعالی قرار گیرد.

وی با اشاره به شب میلاد امام جواد(ع) و دیگر اعیاد ماه رجب و ایام اعتکاف گفتند عمل اعتکاف همانند حج و عمره دارای ارزش است، زائرین محترم باید توجه داشته باشند که به کجا می رویم، چرا می رویم، چکار باید در آنجا انجام بدهیم، بعد ار برگشت چکار باید بکنیم. می رویم به مکه معظمه و مدینه منوره، یک سفر استثنائی است یک سفر معنوی است، می رویم که خودمان را به خدا برسانیم، مهمان خدا و پیامبر، شما به میهمانی دعوت شده اید، می رویم خودمان را پاک کنیم و الهی شویم.

وی افزود: در آنجا نیز بایستی یکسری اعمال باید انجام بدهیم، احرام، طواف، نماز طواف، تقصیر...، شرایط اینها را باید بدانیم و اینکه چه کارهایی را باید ترک کنیم، بایستی خودمان را از قبل آماده کنیم و آموزش ببینیم، احکام مربوطه را مطالعه کنیم تا اعمال صحیحی داشته باشیم، با اخلاص عازم شویم و تمام اعمالمان فقط برای خدا باشد، روحانیون کاروانها مصمم هستند که شما این مطالب را فرا بگیرید و از جلسات تشکیل شده استفاده نمائید و در آنجا نیز از عبادت، نماز و دعا بی نصیب نباشید.

سپس حضار به صورت عملی و نمادین با توضیحات یکی از روحانیون کاروانها با نحوه انجام اعمال عمره مفرده آشنا شدند، دست‌اندرکاران این همایش، با بازسازی نمادین کعبه با استفاده از ماکت حجر اسماعیل، صفا و مروه، به‌صورت نمادین اعمال، طواف، نماز طواف، نماز نسا، تقصیر، سعی بین صفا و مروه، نماز جماعت در مسجدالحرام و ... را به‌جا آوردند و زائرین از نزدیک با چگونگی انجام این اعمال آشنا شدند.


امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.