پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همایش روایتگری ایثارگران دفاع مقدس برای مدیران راهنمای عتبات قزوین برگزار شد.

  • 20 اردیبهشت 1393
  • 12:27
  • استان ها
  • 0 دیدگاه
  • 1390 بازدید
  • Article Rating
همایش روایتگری ایثارگران دفاع مقدس برای مدیران راهنمای عتبات قزوین برگزار شد.

برای آشنایی بیشتر مدیران عتبات قزوین ، همایشی با عنوان روایتگری ایثارگران جنگ تحمیلی در مورخ 93/2/17 در سالن آمفی تئاتر دفتر حج و زیارت استان قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قزوین کلانتری مدیر حج و زیارت استان گفت: در پی تفاهمنامه ای که با سپاه پاسداران استان امضا شد مقرر گردید جهت بیان ایثارگریهای هشت سال دفاع مقدس در مسیری که زائران به عتبات مشرف می شوند ، سپاه استان راویانی با اتوبوسهای زائران عتبات استان ارسال نماید تا در مسیرهایی که زائران این استان به عتبات مشرف می شوند خصوصاً در مرز مهران  به بیان  این ایثارگریها بپردازند.

وی هدف از این همایش را ایجاد زمینه برای بیان فداکاریهای شهدا از زبان راویان بیان کرد و گفت :ما باید بدانیم در مسیری که به عتبات به سهولت مشرف می شویم مدیون ایثارگریهای چه کسانی هستیم و با این کار گوشه ای از فداکاریهای آن عزیزان را به جامعه نشان می دهیم.

 مفسر قرآن و نماینده ولی فقیه در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین نیز در این همایش با بیان این نکته که اولین روایتگر فتح و پیروزی و بیانگذار روایتگری خداوند متعال است بیان داشت: خداوند در سوره های آل عمران، بقره، انفال و بسیاری از سوره های دیگر روایتگری جنگ و جبهه را تشریح نموده است.

ایشان با اشاره ای به این نکته که در جنگ ایران و عراق که تمام دنیا به عراق بر علیه ایران کمک می کردند گفت : این خدا بود که ما را پیروز کرد، حتی در مواقعی طبیعت به کمک رزمندگان ما می آمد.

حجت الاسلام عابدینی همچنین به این نکته  نیز اشاره کرد که در حادثه کربلا اگر روایتگری حضرت زینب(س)و حضرت امام سجاد نبود چه بسا رسالت اصلی قیام امام حسین(ع) تحقق نمی یافت.

در ادامه سردار محسن شکرنابی از ایثارگران هشت سال دفاع مقدس با بیان اهمیت اسلام در ایران و عقب راندن دشمن گفت: ما هر چه داریم از این اسلام است و نباید به مسائل فرهنگی بی توجهی کرد زیرا فرهنگ از اقتصاد نیز مهمتر است. حرکت شهید را باید پاس داشت و ایثارگریهای آنان را روایت کرد.

در پایان همایش نیز اندیشگر از راویان راهیان نور استان و سردار آبنوش فرمانده سپاه پاسداران به تشریع عملیات غرور آفرین مرصاد که در آن منافقین شکست سنگینی را متحمل شدند به صورت مفصل پرداختند.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.