پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

گزارشی از فعالیت واحد تدارکات ستاد عملیات عمره

گزارشی از فعالیت واحد تدارکات ستاد عملیات عمره
در عملیات عمره جاری بطور متوسط روزانه 46 هزار نفر از زائران ایرانی در مکه و مدینه حضور دارند. تهیه میوه و اقلام تدارکاتی مورد نیاز برای تغذیه زائران از اهمیت ویژه ای برخوردار است که این وظیفه بر عهده واحد تدارکات ستاد عملیات عمره گذاشته شده است.

علی خاجی- مسئول واحد تدارکات عملیات عمره در گفتگو با خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت گفت: واحد تدارکات ستاد عملیات عمره در بخش های مختلف از جمله تهیه اقلام تدارکاتی ، پذیرایی از زائران در مسیرهای مدینه و مکه و نظارت بر آشپزخانه های مرکزی فعالیت می نماید.

وی افزود : سازمان حج و زیارت برای تهیه اقلام تدارکاتی عمره اقدام به تشکیل کمیسیون تدارکات نموده و تهیه و خرید تمام اقلام تدارکاتی عملیات عمره طبق نظر این کمیسیون صورت می گیرد.

مسئول واحد تدارکات عملیات عمره ادامه داد: در راستای عمل به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از تولیدات داخلی ، تصمیم کمیسیون تدارکات بر این است که تا حد امکان اقلام تدارکاتی مورد نیاز از داخل کشور تهیه شود اما در مواردی که به علت ممنوعیت صادرات برخی از اقلام بدلایلی از جمله نیاز داخلی و بعضاً به صرفه نبودن تهیه برخی اقلام از داخل کشور، ناگزیر به تهیه تعدادی از اقلام مورد نیاز از کشور عربستان هستیم ، در این موارد سعی شده از بهترین و با کیفیت ترین کالاهای موجود در بازار این کشور استفاده شود که از جمله این اقلام می توان به گوشت قرمز، مرغ و برنج اشاره کرد.

علی خاجی ادامه داد: روزانه 600 رأس گوسفند در کشتارگاه های مدینه و جده با حضور مسئولین ایرانی و یک پزشک مجرب برای تهیه گوشت قرمز مورد نیاز آشپزخانه های مرکزی مکه و مدینه ذبح می گردد.

وی اضافه کرد: عمده کار واحد تدارکات نظارتی است . نظارت بر نحوه و زمان توزیع اقلام تدارکاتی توسط شرکت های طرف قرارداد سعودی ، نظارت بر عملکرد آشپزخانه های مرکزی در شهرهای مدینه منوره و مکه مکرمه که با بازرسی های مکرر بر نحوه استفاده از اقلام طبق جدول آنالیزی که در اختیار آشپزخانه ها قرار داده شده است از وظایف واحد تدارکات ستاد عملیات عمره است.

خاجی بیان کرد: برنامه غذایی زائران، توسط تعدادی از کارشناسان تغذیه و آشپزان مجرب و بر مبنای ذائقه تمام زائران ایرانی سراسر کشور و غذاهای مشترک میان همه اقوام ایرانی تهیه می گردد و آشپزخانه ها طبق برنامه غذایی و به میزان سرانه در نظر گرفته شده برای هر زائر نسبت به پخت غذا اقدام می کنند.

وی در پایان گفت : از زائرانی که در مسیر جده به مدینه و مدینه به مکه در حرکتند نیز در  ایستگاه های بین راهی پذیرایی می شود و همچنین در مواردی که پرواز برگشت زائران به ایران از فرودگاه جده با ساعات نهار و شام تداخل دارد، به زائران غذای گرم داده می شود که برنامه‌ریزی و تهیه غذا برای پذیرایی از این زائران نیز از وظایف واحد تدارکات ستاد عمره می باشد.



حامد ایلخانی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.