پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

حمل و نقل زمینی زائران ایرانی در عملیات عمره تشریح شد

حمل و نقل زمینی زائران ایرانی در عملیات عمره تشریح شد
مسئول حمل و نقل ستاد عملیات عمره خدمات حمل و نقل زمینی زائران ایرانی شامل حمل و نقل درون شهری و بین شهری در مکه و مدینه را تشریح کرد.

«مرتضی نصراللهی» در گفتگو با خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به مکه مکرمه در خصوص حمل و نقل بین شهری زائران در مسیرهای مکه، مدینه و جده گفت:  روزانه حدود 110 دستگاه اتوبوس در مسیر مکه به فرودگاه جده برای خدمات رسانی به عمره گزاران ایرانی و همچنین 32 کامیون برای انتقال بار زائران ایرانی بکار گرفته شده اند.

وی افزود: در فرودگاه جده نیز روزانه حدود 60 اتوبوس به صورت شبانه روزی برای انتقال زائران  از جده به شهر مدینه منوره فعال هستند و در مدینه نیز روزانه 55 دستگاه اتوبوس کار انتقال زائران از فرودگاه این شهر را به سمت هتل ها را بر عهده دارند و حدود 120 دستگاه اتوبوس برای انتقال زائرانی که برای انجام مناسک عمره از مدینه راهی مکه مکرمه می باشند، بکار گرفته شده اند.

مسئول حمل و نقل ستاد عملیات عمره اضافه کرد: حمل و نقل درون شهری در مکه مکرمه در قالب خطوط یازده گانه به زائران ایرانی خدمات ارائه می دهد و اتوبوس های این خطوط  در سه ایستگاه مرکزی که در نزدیکی مسجدالحرام می باشند توقف می نمایندو زائران برای بازگشت به سمت هتل ها نیز باید به همان ایستگاه های در نزدیکی حرم مراجعه نمایند.

نصراللهی توضیح داد : سه ایستگاه مرکزی حمل و نقل درونشهری مکه به نام های ایستگاه غزه که شامل خطوط 2-5-6-7-11 و   50 دستگاه اتوبوس ، ایستگاه باب علی شامل خطوط 1-3-4 را با 26 دستگاه اتوبوس و ایستگاه شبیکه شامل خطوط 8-9-10 با 24 دستگاه اتوبوس در نزدیکی مسجدالحرام برای خدمات رسانی به عمره گزاران ایرانی در نظر گرفته شده است.

مسئول حمل و نقل ستاد عمره توضیح داد: در ایستگاه های حمل و نقل درونشهری ، هر ایستگاه دارای یک نیروی مسئول و 3 نیروی ثابت است که  این نیروها هر شش ساعت یکبار تعویض شده و نفرات شیفت جدید جایگزین نفرات قبلی می شوند. همچنین همه روزه طبق جدول تعیین شده تعدادی از عوامل ثابت هتل ها جهت خدمت رسانی در این ایستگاه ها حضور می یابند.

وی ادامه داد : با توجه به اینکه بیشترین حجم فعالیت بخش حمل و نقل دورنشهری در شب ها صورت می گیرد، یک نیرو به عنوان مسئول شب به صورت دائم در ایستگاه ها مستقر است تا در مواردی مانند در اختیار گذاشتن اتوبوس برای زائران  طواف اولی و نحوه خدمات رسانی  اتوبوس ها  در شب نظارت نماید.

نصرالهی در خصوص زیارت دوره زائران ایرانی نیز اظهار کرد: برای انجام زیارت دوره روزانه 60 دستگاه اتوبوس در مدینه منوره و 50 دستگاه اتوبوس در مکه مکرمه بکار گرفته شده اند.

وی در پایان گفت : با توجه به گرمی هوای مکه در  طول روز ، زائران طواف اولی که از مدینه به مکه عزیمت کرده اند، در اولین ساعات ورودشان به مکه مناسک عمره را بجا می‌آوردند، لذا از ساعت 2 تا 5 بامداد خدمات ویژه ای به هتل هایی که پذیرای این زائران می باشد ارائه می گردد.

زائران برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص حمل و نقل عملیات عمره می توانند به سایت naghlomreh.blogfa.com مراجعه کنند.
حامد ایلخانی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.