پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اطلاعیه مهم ستاد بازسازی عتبات عالیات درمورد انتقال ضریح جدید امام حسین(ع)

اطلاعیه مهم ستاد بازسازی عتبات عالیات درمورد انتقال ضریح جدید امام حسین(ع)

از آنجا که عشق و علاقه به اهل بیت علیهم السلام بویژه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در وجود همه ایرانیان مسلمان موج می زند و این عشق و دلدادگی در ماه محرم به اوج می رسد بمنظور جلوگیری از افرادی که معمولا با هدف سودجویی و مطرح کردن خود و مجموعه خود و بهره برداری از احساسات پاک مردم به صحنه آمده و مشکلات بیشماری را بوجود می آورند ستاد بازسازی عتبات عالیات بعنوان نهاد رسمی و عهده دار بودن مسئولیت بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه موارد ذیل را به اطلاع مردم فهیم و انقلابی کشور عزیزمان می رسانیم.

1- ضریح جدید حضرت سیدالشهدا(ع) که بعد از چهارده قرن افتخار ساخت آن نصیب ایرانیان گردیده بعداز شش سال کار و تلاش هنرمندان متعهد و از محل نذورات و هدایای مردمی به همت هیئت امنای ساخت ضریح بعنوان یک اثر ارزشمند و اقدام شگرف ستاد بازسازی عتبات عالیات با حضور حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر محترم مقام معظم رهبری، دکتر لاریجانی رئیس محترم مجلس و دیگر مسئولین کشوری و لشکری در تاریخ 6آبان سال جاری در شهر قم پرده برداری شد.
2- ضریح بعد از دو هفته که در معرض دید علاقه مندان در شهر قم قرار گرفت باز و قطعاتی که دارای حساسیت و ظرافت خاصی بود و امکان انتقال آن از طریق زمینی وجود نداشت و نیز به دلایل امنیتی بسته بندی و چندروز قبل به شهر مقدس نجف و سپس به کربلا منتقل گردید که علیرغم سیاست ستاد بازسازی به عدم رسانه ای شدن این خبر، متأسفانه خبر بصورت ناقص توسط برخی مقامات غیر مسئول رسانه ای گردید و با استفاده از عبارت ضریح جدید امام حسین(ع) وارد عراق شد و در اذهان عمومی با ایجاد شبهه اینگونه القاء شد که کل ضریح وارد عراق گردیده درحالیکه بدنه اصلی شامل دیواره ها و پنجره ها و غیره که معمولا در هنگام زیارت در دسترس زائرین قرار می گیرد با برنامه ریزی ذیل به کربلای معلی منتقل خواهد گردید.
الف: بعداز ظهر روز عاشورا قطعات مذکور با قرار داده شدن روی یک دستگاه تریلر کمرشکن که کفی آن دارای ارتفاع کمی است توسط مردم خداجوی قم بدرقه خواهد شد.

ب: روز 11محرم برابر 6آذرماه ضریح به سمت تهران حرکت داده خواهد شد و بعداز توقف کوتاهی در مرقد حضرت امام وارد تهران و به سمت مصلی انتقال خواهد یافت.

ج: مدت استقرار ضریح در مصلی 48ساعت می باشد یعنی روزهای 12 و 13محرم مصادف با 7 و 8آذر و در این مدت با همکاری نهادهای مسئول کار ایاب و ذهاب عزاداران به مصلی انجام و مراسمی خاص شامل سخنرانی و عزاداری هیأت حسینی به اجرا درخواهد آمد.

د: صبح روز 14محرم برابر با 9آذر ضریح از طریق ساوه به استان مرکزی لرستان و خوزستان منتقل و از طریق مرز شلمچه وارد عراق خواهد شد.

ه: باتوجه به مراسمات مختلف در حرم سیدالشهدا(ع) و ایام محرم و صفر انشاالله با اتمام ماه صفر و شروع ماه ربیع الاول کار نصب ضریح مطهر بر مضجع شریف اباعبدالله آغاز خواهد شد.

3- بمنظور جلوگیری از افراد سودجو و بهانه جویی دشمنان اسلام در داخل و خارج در مسیر و در هنگام توقف ضریح هیچ وجه پولی تحت عنوان نذورات و هدایا از مردم دریافت نخواهد شد و کسانی که تمایل به کمک به تکمیل پروژه های ستاد بازسازی در عتبات را  دارند می توانند کمک های خود را تنها از طریق بانک و با شماره حساب هایی که در مسیر انتقال و محل توقف ضریح اعلام خواهد شد به حساب ستاد بازسازی عتبات واریز نمایند.

خاطرنشان می سازد ستاد بازسازی عتبات عالیات بعنوان یک نهاد رسمی که زیر نظر چند تن از نمایندگان محترم ولی فقیه حضرات حجت الاسلام و المسلمین تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، حجت الاسلام والمسلمین محمدی رئیس شورای ستاستگذاری ستادو سرپرست سازمان اوقاف و حجت الاسلام و المسلمین قمی معاون امور بین المللدفتر مقام معظمرهبری و عضو شورای سیاستگذاری ستاداداره می شود بعنوان تنها مرجع رسمی منبع اعلامیه ها، بیانیه ها و اخبار مربوط به انتقال ضریح و دیگر پروژه های تکمیل شده و یا دردست اجرا می باشد لذا از همه رسانه های خبری درخواست می شود باتوجه به این امر هرگونه خبر و یا اطلاعیه ای که از طرف روابط عمومی ستاد بازسازی صادر می شود رسمیت بخشیده و همکاری لازم را جهت جلوگیری از هرگونه ابهام با این مجموعه بعمل آورند.

مجید عبداللهی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.