پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

چهارمین همایش زائرین عمره شهرستان رشت

چهارمین همایش زائرین عمره شهرستان رشت

چهارمین همايش بزرگ آموزشي زائران عمره مفرده شهرستان رشت با حضور گسترده زائرین 9 کاروان امروز سه شنبه مورخ 93/02/29 مصادف با ولادت با سعادت حضرت علی علیه السلام در مهديه رشت برگزار شد.  

در اين همايش حسن يگانه مدير حج و زيارت گيلان طي سخناني ضمن تبریک ولادت امير المؤمنان علی عليه السلام و روز پدر ، به تشريح برنامه هاي سفر و اعزام زائران به سرزمين وحي پرداخت و گفت: جمع حاضر شامل 9 کاروان از کاروان هاي 10خرداد تا 4 تیرماه سال 93 شهرستان رشت هستند که خوشبختانه برنامه ريزي انجام شده صورت پذيرفت و اميدواريم اين روند تا پايان عملياتي عمره 93-92 ادامه داشته باشد.

يگانه در ادامه هدف از برگزاري اين همايش آموزشي را تشريح نحوه ارايه خدمات، توصيه ها و آموزش نمادين احکام و مناسک حج عنوان کرد و گفت: جلسات آموزشي کاروان ها شامل 3 جلسه آموزشي در ايران و با توجه به سفر ده روزه عمره، 4 جلسه آموزشي در مدينه است که زائران در اين همايش ها در خصوص چگونگي هزينه ها، رعايت قوانين و مقررات و احکام مناسک آشنا مي شوند.
مدير حج و زيارت گيلان با اشاره به اینکه اعزام زائران به سرزمين وحي بر اساس دو گروه قيمتي است گفت : هزينه هاي تعريف شده متناسب با زمان حضور زائرین در مکه و مدینه متفاوت است . برخی گروهها 10 روزه برخی دیگر 16 روزه و 21 روزه می باشند که دلیل آن مصادف شدن با ماه مبارک رمضان می باشد.
حسن يگانه با بيان اينکه همه زائران طبق قرارداد سازمان حج و زيارت با بيمه ايران از 48 ساعت قبل از سفر و 2 هفته بعد از سفر تحت پوشش بيمه هستند خاطرنشان کرد: درخصوص بيمه تکميلي قراردادي از سوي سازمان بسته نشده اما هر يک از زائران مي توانند در صورت تمايل و توافق خود را تحت پوشش بيمه تکميلي قرار دهند.
وي در ادامه با اشاره به اقدامات بعثه مقام معظم رهبري گفت: از سوي بعثه مقام معظم رهبري روحاني واجد شرايط، داراي سابقه سفر، آشنا به احکام و مناسک و همچنين آشنا به فتواي مراجع عاليقدر جهت راهنمايي زائران محترم به کاروان ها معرفي مي شود که طي سفر و 3 جلسه آموزشي در ايران و 4 جلسه آموزشي در مدينه در خدمت زائران شريف خواهند بود.

قبل از سخنرانی مدیر استان لایق برحق نماینده پليس فرودگاه و ستاد مبارزه با مواد مخدر در ارتباط با اهميت برخورد با حمل کنندگان مواد مخدر و هر گونه مواد و قرص هاي روان گردان و غيره گفت : تدابيري اتخاذ شده تا براي حفظ آبروي نظام مقدس جمهوري اسلامي و زائران عزيز، از اعزام زائرينی که حامل مواد مخدر باشند جلوگيري بعمل آید.

وی همچنین به بانوان جلسه تاکید نمود که در حفظ حجاب خود در کشور عربستان اهتمام بورزند تا وهابیون از ضعف حجاب زائرین سوء استفاده نکنند.

سپس دکتر قیامی نماینده هیئت پزشکی ضمن تاکید در خصوص تزریق واکسن مننژیت و اختیاری بودن واکسن آنفولانزا بیان داشت : با اشاره به شیوع ویروس کرونا در عربستان البته در شهرهای ریاض و جده ، در این زمینه نگرانی وجود ندارد ولی این امر نمی تواند نافی رعایت بهداشت فردی توسط زائرین ما باشد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمين شفيعي نماينده بعثه مقام معظم رهبري در حج و زيارت استان گيلان طي سخناني ضمن تبریک ولادت حضرت علی علیه السلام و روز پدر، با تاکيد بر لزوم توجه زائران به عبادت در اين سفر معنوي اظهار داشت: شما زائران محترم از بين 2 ميليون و 500 هزار نفر گيلاني انتخاب شده و دعوت شده خداوند هستيد پس اين دعوت را به فال نيک گرفته و از لحظه لحظه حضورتان در سرزمين وحي براي عبادت و نيايش استفاده کنيد.
 وی با تاکيد بر لزوم حفظ و رعايت حجاب اسلامي گفت: شما زائران بايد الگو و نمونه کامل يک زن و مرد مسلمان باشيد و فرهنگ بالاي ايراني بودن خود را به جهانيان نشان داده و حجاب خود را به صورت کامل رعايت کنيد. در پايان اين مراسم، مناسک و اعمال عمره مفرده توسط نماينده بعثه مقام معظم رهبري در حج و زيارت استان گيلان براي زائران تشريح شد.
در کنار همایش، دو نمایشگاه با مضمون نمایشگاه کتاب و حجاب و عفاف برگزار گردید که زائرین از این دو نمایشگاه دیدن نمودند.
محمد گرانمایه امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.