پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اولین روز محرم الحرام" نجف اشرف

اولین روز محرم الحرام" نجف اشرف
جمعه غمبار شاید بهترین و رساترین نامی باشد که بتوان بر اولین روز محرم نجف اشرف گذاشت وقتی هیئات و مواکب در کنار یکدیگر صحنه هایی سراسر سوگ را آفریده اند... ...

نجف اشرف در اولین روز محرم سراسر حزن و ماتم بود و هیئات و مواکب عزاداری در سراسر شهر با برپایی خیمه های سوگواری ارادت خود را به ائمه اطهار بالاخص اباعبدالله الحسین(ع)و اصحاب عاشورایی شان نشان دادند.

 گوشه و کنار نجف و کوچه و خیابان این شهر در سوگ حسین ابن علی(ع)سیاهپوش شده و زائرین و مجاورین حرم علوی در ماتم و حزن اهلبیت با ملائک همنوا شده اند.

بنا بر این گزارش خیابانهای منتهی به حرم و کوچه های اطراف در عرض ارادت به ساحت مقدس شهیدان کربلا سنگ تمام گذاشته اند و فضایی حزن آلود را آفریده اند،شارع الرسول(باب قبله) و شارع صادق بیش از سایر مناطق محفل مواکب و هیئات شده و در این میان هیئت شهدا طریق کربلا شباب البراق،موکب الهیئه الحیدریه(عزا الزنجبیل) و موکب خدام الحسین به طرز چشمگیری به پذیرایی از سوگوارن مبادرت می کنند.

مشاهدات خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج به نجف اشرف حاکی است به تدریج هیئات و مواکب دیگری در حال شکل گیری است و خیمه های عزا و روضه خوانی بویژه در عصر اولین روز محرم در خیابان های دورتر از حرم برپا بود.

اکثریت مواکب،هیئات و خیمه های عزا با چای و نان محلی از سوگواران پذیرایی می کنند.

پخش قرآن و زیارت عاشورا از بلندگوی این سوگواران از جمله روش های گرم نگه داشتن محفل عزای ایشان به حساب می آید.

 

مجید عبداللهی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.