پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مسئول ستاد عمره مدينه منوره:

طبخ ۴۵ هزار وعده غذا براي زائران ايراني در مدينه

طبخ ۴۵ هزار وعده غذا براي زائران ايراني در مدينه
مسئول ستاد عمره مدينه منوره با اعلام آخرين آمارهاي مربوط به ورود و خروج زائران ايراني در سرزمين وحي، گفت: همكاران ما با شعار "من السحر الي السحر" مشغول به فعاليت هستند و در بسياري از موارد تنها در طول روزدو-سه ساعت استراحت مي كنند.

مهدي حضوري در گفتگو با خبرنگار اعزامی پايگاه اطلاع‌رساني حج به مدينه منوره با بيان اينكه تا امروز بالغ بر ۵۸۵ هزار و ۸۸۰ زائر وارد مدينه شده اند گفت: امروز ۴۲۹۰ نفر در قالب ۳۱ كاروان وارد شده و اسكان داده شدند ضمن اينكه ۴۰۹۵ زائر نيز از مدينه خارج شده اند.

وي شمار كل كاروان هايي كه تا امروز وارد مدينه شده اند را ۴۳۴۶ كاروان اعلام كرد و اظهار داشت: در مجموع تا امروز ۱۸۹۸ پرواز از شركت‌هاي ماهان، سعودي و ايران اير عمره‌گزاران ايراني را از شهرهاي مختلف كشورمان وارد جده و مدينه كرده اند.

مسئول ستاد عمره مدينه منوره افزود: كل خروجي‌هاي پروازي ۱۷۵۵ پرواز بوده و تا امروز هم ۵۶۰ هزار و ۶۶۹ زائر ايراني از مكه خارج شده اند.

وي درباره تعداد زائراني كه هم اكنون در مدينه منوره اقامت دارند، بيان داشت: هم اكنون در مدينه ۲۳ هزار و ۳۲۶ زائر در قالب ۳۳۵ كاروان مشغول دعا و نيايش و كسب فيوضات از مسجدالنبي، قبرستان بقيع و اماكن متبركه مدينه هستند.

حضوري با بيان اينكه فوتي‌هاي عمره امسال به ۲۲ نفر رسيده كه ۱۱ نفر آن مرد و ۱۱ نفر نيز زن بوده اند عنوان كرد: تعداد دستگيري‌ها در مدينه ۳۵ نفر بوده كه همگي بجز يك نفر به نام «عليرضا كريمي» به فاصله اندكي آزاد شده اند.

** طبخ ۴۵ هزار وعده غذا در هر روز

وي درباره وضعيت پخت غذاي زائران اعلام كرد: آشپزخانه الدخيل ۲۷ هزار و ۴۸۱ پرس غذا در دو وعده پخت مي‌كند و آشپزخانه زين هم ۱۸ هزار و ۲۲ وعده غذا در طول روز طبخ مي‌كند كه در مجموع پخت هر دو آشپزخانه در مدينه منوره بالغ بر ۴۵ هزار و ۵۰۳ وعده غذا در روز مي‌شود.

** ويروس كرونا در مدينه مشاهده نشده است

مسئول ستاد عمره مدينه منوره با بيان اينكه همه زائران در صحت كامل بسر مي‌برند در مورد شيوع ويروس كرونا در مدينه گفت: اين ويروس نه تنها در ميان زائران ايراني بلكه در بين زائران غيرايراني هم در مدينه مشاهده نشده است.

وي افزود: توصيه‌هاي مهم بهداشتي توسط ستاد مدينه به زائران اطلاع رساني شده و توصيه شده در اماكن شلوغ مانند مسجدالنبي يا بقيع رعايت اصول بهداشتي بيشتر صورت گيرد.

اين مقام مسئول با بيان اينكه زائران ايراني از بابرنامه‌ترين زائران هستند و در بين ساير زائران سلامت كامل‌تري داشته اند عنوان كرد: كل بستري‌ها تا امروز ۲۹۳ نفر بوده است و بستري‌هاي امروز نيز ۴ نفر بوده كه پس از مدت كوتاهي مرخص شده اند.

** با شعار «من السحر الي السحر» فعاليت مي‌كنيم

مسئول ستاد عمره مدينه منوره در بخش ديگري از اين گفتگو به فعاليت شبانه‌روزي ستاد عمره مدينه و بعثه مقام معظم رهبري در مدينه منوره اشاره كرد و در تشريح علت آن گفت: به اين علت كه در همه ايام هفته ورود زائران به مدينه و مكه و همچنين خروج از اين دو شهر جريان دارد و همه روزه نيز زائران به خدماتي از قبيل تداركات، تغذيه، زيارت دوره، حمل و نقل و… نياز دارند لذا روزي كه خدماتي نداشته باشيم وجود ندارد به همين خاطر براي ستاد و بعثه در طول هفته تعطيلي وجود ندارد.

وي با بيان اينكه دهم ماه رمضان عمليات عمره در مدينه پايان مي‌پذيرد، اظهار داشت: تا اين تاريخ هيچ وقفه اي در خدمات به زائران وجود نخواهد داشت.

حضوري با تقدير از زحمات عوامل و پرسنل بعثه مقام معظم رهبري، ستاد عمره مدينه و مديران و كاركنان هتل‌هاي ايراني در مكه و مدينه خاطرنشان كرد: فعاليت شبانه روزي همكاران ما در بعثه و ستاد با چيزي جز عشق به وجود نمي‌آيد.

وي با تاكيد بر اينكه همكاران ما كار فوق العاده سنگين و سختي روي دوش دارند افزود: ورود اين تعداد زائر و حضور قريب به ۲۴ هزار زائر در اين شهر كار بزرگي است و براي سازماندهي اين كار همكاران ما بايد بيش از حد مايه بگذارند.

مسئول ستاد عمره مدينه منوره با بيان اينكه اينجا ساعت كاري معنا ندارد، گفت: همكاران ما با شعار «من السحر الي السحر» مشغول به فعاليت هستند و در بسياري از موارد تنها در طول روزدو-سه ساعت استراحت مي‌كنند.

وي با ذكر اين نكته كه برنامه‌هاي عمليات عمره سال جاري بسته شده و عمره امسال بصورت روان در جريان است، به برنامه‌هاي سازمان حج و زيارت براي عمره سال آينده اشاره كرد.

** بيش از هفت ميليون زائر در نوبت اعزام به عمره هستند

حضوري از تعداد قريب به هفت - هشت ميليون زائر كه در نوبت عمره هستند خبر داد و بيان داشت: براي سال آينده مسئولان بعثه و حج در تكاپو هستند كه بتوانند با اجاره هتل‌هاي بيشتر و بالابردن كيفيت آنها و رعايت اين نكته كه قيمتها افزايش پيدا نكند، تعداد زائران بيشتري در اين سرزمين حضور پيدا كنند.

** تلاش براي ساخت زائرسراي ايرانيان در مكه و مدينه

مسئول ستاد عمره مدينه منوره در پاسخ به سئوالي در مورد امكان ساخت زائرسراي ويژه ايرانيان در مكه و مدينه همچون زائرسراي ايران در كشور عراق، گفت: قوانين عربستان با دولت عراق تفاوت زيادي دارد اما مسئولان سازمان حج و زيارت از آن غافل نشده اند و در تكاپو هستند كه با مذاكره با دولت عربستان بتوانند اقداماتي مانند هتل دارهادي (عراق) را در اينجا هم انجام دهند اما در اينجا موضوع متفاوت است.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.