پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سومین همایش آموزشی عمره گزاران اراک برگزار شد.

سومین همایش آموزشی عمره گزاران اراک برگزار شد.

سومین همایش آموزشی عمره گزاران اراک با حضور 2000 نفر از زائرین شهرستان اراک روز جمعه بیست و ششم اردیبهشت ماه جاری از ساعت 9 الی 11 در محل سالن ورزشی شهدای پنجم مرداد اراک برگزار شد .

دلپاک مدیر حج و زیارت استان مرکزی با ارائه آماری از وضعیت کاروان های عمره استان خاطر نشان کرد: در عمره 93-92 تعداد 14475 نفر زائر در قالب 106 کاروان در گروه های ده ،شانزده و بیست و یک روزه به عمره مشرف شده و خواهند شد

دلپاک در ادامه هدف از برگزاری همایش را ارائه نکات ضروری امنیتی ، بهداشت و بیمه و آموزش میدانی مناسک عمره دانست و به توصیه هایی در خصوص بیمه ، حفظ و حراست از اموال خصوصا در هنگام طواف و نماز اشاره کرد و با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور عربستان از زائرین خواست که بهداشت فردی را رعایت نمایند

بحث مواد مخدر از دیگر مواردی بود که دل پاک به آن اشاره نمود و ابراز داشت که حمل هرگونه مواد مخدر و مشتقات آن و جرم است و در مبادی خروجی کشور و همچنین در مبادی ورودی کشور عربستان کنترل می شود و با خاطیان به شدت برخورد می گردد.

در ادامه حجت الاسلام صابری از خطیبان برجسته اراک ، با اشاره به مدت زمان کوتاه سفر عمره مفرده از زائرین خواست نهایت بهره را از این سفر معنوی ببرند. وی گفت این سفر باید زمینه ساز بیدار شدن و بیدار ماندن زائر شود و پس از بازگشت زائر به فردی صالح و عبد خدا تبدیل شود.

وی هدف از حضور روحانیون و مدیران کاروان ها و سایر مسئولین را غنا بخشیدن به سفر حج و عمره عنوان کرده و افزود: سفر عمره مفرده در کنار نماز و اذان از شعائر دین اسلام است.

وی زائرین عمره را افرادی خداباور مرگ باور و مبدا شناس معرفی کرد که به دنبال معنویت ، روحانیت و نورانیت هستند و حضور زوج های جوان ، کودکان و نوجوانان را باعث بیمه شدن معنویت آنان دانست که باعث دوری آنان از گناه می شود.

وی در پایان با توجه به فعالیت کسانی که می خواهند در بین امت اسلام تفرقه ایجاد کنند از زائرین خواست تا ضمن حفظ وحدت از این سفر معنوی برای خود ارمغان معنوی نماز اول وقت ، قرائت قرآن زیارت با معرفت بیاورند.

در ادامه حجت الاسلام آخوندی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان احکام و مسائل مربوطه را با اجرای نمادین مناسک حج به آگاهی زائرین رساند.

لازم به ذکر است که در حین برگزاری مراسم فوق مسابقه ای با موضوع احکام نیز به اجرا درآمد که در پایان به شش نفر از کسانی که پاسخ صحیح ارائه نموده بودند جایزه ای به رسم یادبود تقدیم شد.  

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.