پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

احتمال محدودیت در تردد زائران در کاظمین و بغداد در ایام شهادت امام کاظم(ع)

احتمال محدودیت در تردد زائران در کاظمین و بغداد در ایام شهادت امام کاظم(ع)
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از احتمال اعمال محدودیت در تردد زائران در کاظمین و بغداد در ایام شهادت امام هفتم(ع) (از دوم تا پنجم خرداد ماه) خبرداد.

«محسن نظافتی» در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به در پیش بودن ایام شهادت امام کاظم(ع) و حضور خیل عظیم مشتاقان زیارت آن امام همام در عراق در این ایام، احتمالاً محدودیت هایی در تردد زائران عراقی و غیر عراقی در بغداد و کاظمین اعمال خواهد شد.

وی افزود: به احتمال زیاد این محدودیت ها که از دوم تا پنج خردادماه اعمال خواهد داشت، تغییراتی را در مدت زمان حضور زائران در کاظمین ایجاد خواهد کرد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت ادامه داد: هم اکنون کارشناسان سازمان حج و زیارت در حال برنامه ریزی  در این خصوص هستند تا جدول اعزام ها را بگونه ای تنظیم کنند تا محدودیت های ترددی تغییری در برنامه سفر زائران ایجاد نکند.

وی تصریح کرد: زائران گرامی توجه داشته باشند این محدودیت ها هیچگونه تغییری در تعداد روزهای سفرآنان ایجاد نخواهد کرد اما ممکن است زائران سه روز در نجف و چهار روز در کربلا اسکان داده شوند و در کاظمین فقط دو یا سه ساعت حضور داشته باشند و پس از زیارت به سمت مقصد بعدی که کربلا، نجف یا مرز خواهد بود، انتقال داده شوند.

این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت گفت: شایسته است مدیران محترم کاروان ها در جلسات توجیهی زائران را در خصوص تغییرات احتمالی در برنامه سفر آگاه کرده و زائران عزیز نیز به منظور پیشگیری از بروز مشکلات نهایت همکاری را با مدیران محترم کاروان ها و روحانیون معظم کاروان‌ها داشته باشند.

وی اعلام کرد : اطلاعات تکمیلی در این خصوص کتباً به ادارات حج و زیارت استان ها جهت اعلام به کارگزاران زیارتی سراسر کشور و زائران ارسال خواهد شد.

** سم پاشی هتل های محل اسکان زائران ایرانی عتبات

همچنین مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت  در ادامه از سم پاشی هتل های محل اسکان زائران ایرانی در عراق خبر داد و گفت: با همت مرکز پزشکی حج و زیارت و با همکاری سازمان حج و زیارت در عراق و ستاد عملیات شمسا، اخیراً با ایجاد یک وقفه کوتاه در خدمات رسانی هتلها، تمامی هتل های زائران ایرانی برای جلوگیری از وجود حشرات و جانداران موذی سم پاشی و طعمه گذاری شده اند که این اقدام منجر به بهبود شرایط بهداشتی محل اسکان زائران شده است.

وی در پایان گفت : در این اقدام  تعداد  450 هتل محل اسکان زائران ایرانی در شهرهای کربلا ، نجف، کاظمین و بغداد سم پاشی شده است.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.